آشنایی با صرافی بایننس اسمارت چین

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

صرافی بایننس اسمارت چین، یکی از جدید ترین صرافی های ارز دیجیتال است که بر مبنای یک بلاک چین به موازات بایننس چین کار می کند و هدف اصلی آن برطرف نمودن محدودیت های موجود در بایننس چین می باشد. از جمله این محدودیت ها و ضعف ها می توان به عدم انعطاف‌ پذیری آن از نظر قابلیت برنامه ‌نویسی در مقایسه با سایر بلاک چین ها اشاره کرد.

زنجیره هوشمند بایننس معروف به BSC، در تلاش است تا این وضعیت را تغییر داده و یک بلاک چین جدید دارای محیطی کامل و تمام عیار برای توسعه برنامه‌ های غیر متمرکز فوق عملکردی ارائه دهد.

آشنایی با بایننس چین

صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ وارد حوزه رمز ارز ها شد و در سال ۲۰۱۹، شبکه بلاک چین اختصاصی خود را با نام بایننس چین یا Binance Chain ( BC ) راه‌ اندازی نمود. قبل از این اتفاق، ارز بایننس کوین یک توکن ERC-20 و مبتنی بر شبکه اتریوم بود. اما پس از معرفی این بلاک چین، بایننس چین به کوین اصلی این شبکه تبدیل شد.

 

این شبکه، از مزایای بسیاری برخوردار بود و در واقع کاربرد استفاده از BNB را ارتقا داد و تاثیر چشمگیری در توسعه این اکوسیستم داشت. تمرکز اصلی این شبکه بر تسهیل معاملات سریع و غیر متمرکز می باشد و در حال حاضر به عنوان یکی از غیر متمرکز ترین صرافی‌ های موجود در بازار رمز ارز ها شناخته شده است.

در ادامه، به معرفی صرافی بایننس اسمارت چین می پردازیم که این شبکه را به طرز قابل توجهی توسعه بخشیده است.

ایرادات اصلی شبکه های بلاک چین غیر متمرکز چیست ؟

تقریبا همه شبکه‌ های بلاک چین غیر متمرکز دارای نواقص و محدودیت‌ هایی هستند که برای کاربران مشکل سازند. از جمله مهمترین مشکلات این شبکه ها میتوان به عدم مقیاس‌ پذیری، سرعت پایین فرایند تراکنش ها و بالا بودن کارمزد اشاره کرد. در واقع به دلیل محدودیت‌ های موجود در سیستم‌ های بلاک چینی، شبکه های غیر متمرکز از انعطاف‌ پذیری لازم برخوردار نسیتند و قرارداد های هوشمند در سیستمی که برای معاملات سریع بهینه شده اند منجر به ایجاد مشکلات فراوان و گرفتگی شدید این شبکه ها می شوند.

با این تفاسیر می توان گفت که یکی از مهم ترین و چالش برانگیز ترین موانع توسعه بلاک چین ها، مقیاس پذیری می باشد. دقیقا همین جاست که صرافی بایننس اسمارت چین دست به کار شده و نقش شبکه Binance smart chain پررنگ می شود !

برای مطالعه مقاله پروژه دفینیتی و ارز دیجیتال ICP چیست، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

با وجود این شرایط صرافی بایننس شبکه بلاک چین جدیدی را به اکوسیستم خود اضافه نمود که می تواند بستری برای راه‌ اندازی قرارداد های هوشمند و نرم‌ افزار های غیر متمرکز را فراهم کند. اما از آن جایی که امکان ایجاد مقیاس پذیری بالا و غیر متمرکز بودن به طور همزمان در یک شبکه وجود ندارد، بایننس شبکه‌ جدید خود را تحت عنوان زنجیره هوشمند بایننس معرفی نمود و امکان راه‌ اندازی قرارداد های هوشمند در این شبکه جدید فراهم شد.

با توجه به نیمه متمرکز بودن این شبکه، سرعت انجام تراکنش به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. بایننس اسمارت چین به طور کامل با شبکه اتریوم سازگار بوده و تمام المان‌ های آن مشابه شبکه اتریوم طراحی شده است که همین نکته منجر به محبوبیت و استقبال از این شبکه بلاکچین جدید می باشد.

بایننس اسمارت چین چیست ؟

بایننس اسمارت چین ( BSC ) یک بلاک چین جدید و نوظهور می باشد که به صورت موازی با Binance Chain کار می‌ کند. برتری BSC نسبت به بایننس چین داشتن قابلیت قرارداد هوشمند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم ( EVM ) می باشد.

بایننس اسمارت چین چیست ؟

از مهم ترین مزایای این شبکه می توان به حفظ توانایی ها و نقاط قوت بایننس چین و همچنین معرفی اسمارت کانترکت‌ ها به داخل اکوسیستم موجود اشاره کرد. هدف اصلی راه‌ اندازی صرافی بایننس اسمارت چین، ارائه پروتکل‌ های برتر مالی و پیوستن به انقلاب سیستم مالی غیر متمرکز یا همان دیفای می باشد.

برای مطالعه مقاله آشنایی کامل و قدم به قدم با صرافی کوینکس، اینجا را کلیک فرمایید.

زنجیره هوشمند بایننس یک بلاک چین مستقل می باشد که در صورت آفلاین بودن بایننس چین نیز می تواند به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد.

برای ایجاد توکن جدید در شبکه بایننس چین، از استاندارد Bep-2 استفاده می ‌شود، در صورتی که بایننس اسمارت چین از استاندارد Bep-20 برای راه اندازی بیشتر توکن‌ ها استفاده می‌ کند. با توجه به سازگاری کامل BSC با ماشین مجازی اتریوم، انتقال پروژه‌ ها از اتریوم به بایننس اسمارت چین برای توسعه‌ دهندگان بسیار راحت ‌تر می باشد.

از مهم ترین و اصلی‌ ترین ویژگی های این زنجیره هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. سازگاری با ماشین مجازی اتریوم یا همان EVM
  2. الگوی اجماع ( Proof of Staked Authority ) : این الگو، نوعی الگوریتم اثبات سهام است که برای استیکینگ BNB هم استفاده می‌ شود.
  3. انتقال میان زنجیره‌ای : ارز های دیجیتال و کوین ها از طریق یک پل میان دو بلاک چین، قابل تبادل هستند.
  4. رویداد ( معامله، انتقال ) قرارداد میان زنجیره‌ای ( Cross-Chain Contract Event )
  5. زمان تولید بلاک ۳ ثانیه‌ ای : این زمان نسبت به زمان ۱ ثانیه‌ ای بایننس چین کندتر بوده، اما از زمان ۱۳ ثانیه‌ ای اتریوم سریع تر می باشد.

نحوه عملکرد بایننس اسمارت چین چگونه است ؟

همانطور که گفته شد، مهمترین مزیت شبکه BSC نسبت به بایننس چین شامل الگوریتم اجماع PoSA و همچنین قابلیت سازگاری با سایر زنجیره‌ ها می باشد که در ادامه این دو موضوع را بیشتر توضیح می دهیم.

  • الگوریتم اجماع

زنجیره هوشمند بایننس با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام ( Proof of Stake )، می تواند پردازش یک بلاک کامل را در ۳ ثانیه انجام دهد. این شبکه از الگویی به نام اثبات سهم اعتباری بهره می گیرد که با توجه به آن، همه مشترکان شبکه با استیک کردن BNB به اعتبار سنج تبدیل می‌ شوند و همچنین با ارائه یک بلاک معتبر، امکان بهره مندی از کارمزد تراکنش‌ های داخل بلاک و درآمدزایی وجود خواهد داشت.

برای مطالعه مقاله بازار ساز خودکار ( AMM ) چیست، اینجا را کلیک فرمایید.

به بیان ساده تر، می توان گفت که الگوریتم اجماع سازوکاری با هدف ایجاد هماهنگی میان مشارکت‌ کنندگان یک سیستم توزیع شده می باشد. به دلیل توزیع شدن اطلاعات ذخیره شده در شبکه، همه افراد باید در مورد صحت اطلاعاتی که در شبکه ذخیره شده اند به اجماع برسند. دقت داشته باشید که افراد نمی‌ توانند به عنوان نود در این شبکه فعالیت کنند و این زنجیره تنها ۲۱ نود تایید ‌کننده دارد که توسط خود بایننس انتخاب شده‌ اند.

الگوریتم اجماع

همانطور که میدانید سیستم شبکه بیت کوین به این صورت است که ماینر ها به ازای استخراج هر بلاک، مقداری بیت کوین به عنوان پاداش خود دریافت می‌ کنند اما در شبکه بایننس اسمارت چین، پاداش ایجاد بلاک جدید همان کارمزد تراکنش‌ ها می باشد و به غیر از آن پاداش دیگری وجود ندارد و خبری از توزیع BNB میان نود ها نخواهد بود.

  • سازگاری بین زنجیره‌ ای

صرافی بایننس اسمارت چین یک سیستم کاملا مستقل می باشد. با این حال، آن را به عنوان مکمل بایننس چین فعلی می شناسند. یکی از مهم ترین اهداف این شبکه، انتقال یکپارچه دارایی‌ ها از سایر بلاک چین‌ ها می باشد تا امکان بهره برداری سریع از معاملات و هم چنین ساخت برنامه‌ های غیر متمرکز در BSC فراهم شود.

برای مطالعه مقاله آیا صرافی کوینکس ایران را تحریم کرده است، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

در واقع کاربران با اکوسیستم بسیار گسترده‌ ای مواجه هستند که قابلیت ها و کاربرد های بیشماری دارد. افراد می توانند به راحتی دارایی‌ های خود را از شبکه Binance Chain به شبکه Binance smart chain منتقل نمایند و در نتیجه، توکن‌ های مبتنی بر استاندارد Bep-2 و Bep-8 به توکن‌ های مبتنی بر استاندارد Bep-20 سواپ خواهند شد. لازم به ذکر است که آسان ترین روش برای انتقال توکن‌ ها بین دو شبکه BEP2 و BEP20، استفاده از بایننس چین والت می باشد.

انواع کیف پول بایننس اسمارت چین

برای خرید بایننس اسمارت چین و کسب سود، در قدم اول به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. خوشبختانه گزینه‌ های مختلفی برای این کار پیش رو دارید و می توانید والت های گوناگونی را انتخاب کنید.

برای مطالعه مقاله ارز دیجیتال پیگ فاینانس چیست و چه آینده ای دارد، اینجا را کلیک فرمایید.

از جمله محبوب‌ ترین و بهترین کیف پول ها می توان به متامسک، تراست والت و بایننس چین والت اشاره نمود که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

  1. متامسک

متامسک ( MetaMask ) یکی از محبوب ترین گزینه ها می باشد. این کیف پول در واقع یک والت اتریومی است که قابلیت اتصال به شبکه بایننس اسمارت چین را نیز دارد.

  1. تراست والت

کیف پول تراست والت ( Trust Wallet ) یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از شبکه BSC می باشد که بعضی از اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز از جمله پنکیک سواپ، می توانند به این والت متصل شوند.

  1. بایننس چین والت

از گزینه های دیگر برای استفاده از برنامه‌ های خاص روی زنجیره هوشمند بایننس، می توان به بایننس چین والت اشاره کرد. استفاده از این والت بسیار آسان است زیرا از رابط کاربردی بسیار ساده ای برخوردار می باشد.

به جز مواردی که در بالا توضیح دادیم می توانید از گزینه‌ های دیگری از جمله لجر ( Ledger )، توکن پاکت ( TokenPocket )، بیت کیپ ( BitKeep )، اونتو ( ONTO )، سیف پال ( SafePal ) و اتکین ( Atkane) نیز استفاده کنید.

جمع‌بندی

صرافی بایننس اسمارت چین با هدف توسعه عملکرد شبکه اصلی بایننس ایجاد شده است و شامل پروتکل‌ های بسیار پیشرفته‌ ای می باشد. قابلیت استیکینگ بایننس کوین و همچنین سازگاری با EVM، این پلتفرم را به یکی از موتور های ایده‌ آل برای توسعه دهندگان برنامه‌ های غیر متمرکز قدرتمند مبدل ساخته است.

۵ دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با صرافی بایننس اسمارت چین»

لطفا از صرافی بایننس اسمارت چین اطلاعات بیشتری بذارید.برای مشاوره مالیاتی چطور تماس بگیرم؟

حتما در خصوص صرافی بایننس اسمارت چین اطلاعات بیشتری قرار خواهیم داد.
جهت دریافت مشاوره مالیاتی و اظهارنامه مالیاتی با شماره ۰۹۱۹۳۳۷۰۲۸۳ تماس حاصل کنید

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است