پروژه دفینیتی و ارز دیجیتال ICP چیست؟

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارز دیجیتال ICP یکی از رمز ارزهای معروف است که بازار آن بسیار داغ شده و نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده است. نکته جالب اینجاست که رمزارز اینترنت کامپیوتر یا همان ارز دیجیتال ICP که توسط بنیاد دفینیتی عرضه شده است، تنها در مدت ۴ روز در لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان جای گرفته است! همانطور که میدانید دنیای رمز ارزها در سراسر جهان فراگیر شده است و بیشتر مردم برای سرمایه گذاری و کسب سود، قدم در بازار ارزهای دیجیتال گذاشته اند. تعداد ارز های رمز نگاری شده بسیار بالاست و این پول های دیجیتالی، از تنوع شگفت انگیزی برخوردار هستند. بدون شک، همه افراد به دنبال خرید و فروش رمز ارز های معتبر و شناخته شده هستند تا بتوانند ترید و سرمایه گذاری مطمئن تری داشته باشند. ارز ICP یکی از جدید ترین رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتال است که با وجود نوظهور بودنش، در لیست برترین رمز ارزهای جهان قرار گرفته است. این مقاله توسط وب سایت مالیات مدیا آماده شده است تا شما را بیشتر با پروژه دفینیتی و ارز دیجیتال ICP آشنا کند.

با ارز دیجیتال ICP آشنا شوید

ارز دیجیتال ICP در واقع یک توکن است که توسط پلتفرم اینترنت کامپیوتر به بازار ارائه شده است. اینترنت کامپیوتر یک نوآوری بزرگ در زمینه بلاکچین می باشد که با سرعت وب و ظرفیت نامحدود اجرا می شود و همین موضوع آن را به رقیبی سرسخت برای اتریوم و غیره تبدیل کرده است. در حقیقت می توان گفت که اینترنت کامپیوتر (ICP) پلتفرمی منبع باز یا همان open source می باشد که برای محاسبه های حجیم مورد استفاده قرار می گیرد. ارز ICP توسط بنیاد دفینیتی ساخته شده است و هدف آن برطرف نمودن چالش های اصلی اینترنت امروزی می باشد. از جمله چالش ها و مشکلات موجود می توان به انحصاری بودن خدمات اینترنتی، امنیت پایین سیستم، و امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران اشاره نمود.
اینترنت کامپیوتر به گونه ای طراحی شده است که نسل جدید اینترنت امکان میزبانی از کلیه اپلیکیشن ها را داشته باشد. این سیستم می تواند میزبانی برای تمام داده های نرم افزاری در قراردادهای هوشمند باشد و این موضوع قابل ستایش است.
در سال ۲۰۱۵، پروژه دفینیتی برای اولین بار تاسیس و رسانه ای شد و پس از طی چندین دوره جذب سرمایه ، امروزه رشد و توسعه اینترنت کامپیوتر به طور کامل در دستان بنیاد دفینیتی قرار گرفته است. دفینیتی یک بنیاد غیرانتفاعی متشکل از اعضای خبره و کاربلد است که مرکز آن در زوریخ واقع شده است و امروزه در سانفرانسیسکو، پالوآلتو و توکیو شعبه دارد. این بنیاد روز به روز در حال توسعه و گسترش فعالیت های خویش می باشد.

بنیانگذار ارز دیجیتال ICP کیست؟

بنیانگذار دفینیتی، دومینیک ویلیامز می باشد که از King’s College London فارغ التحصیل شده است. ویلیامز یکی از نظریه پردازان کاربلد علم رمزنگاری است که از کارآفرینان و عضو اولیه انجمن های فنی بیت کوین و اتریوم می باشد. اختراع رله آستانه، اجماع شکاف احتمالی و سایر تکنیک های جدید رمزنگاری از اقدامات ارزشمند دومینیک ویلیامز است. برای آشنایی بیشتر، بهتر است بدانید که او در گذشته مدیر آزمایشگاه های String بوده است. ویلیامز را می توان از پیشگامان اولیه دیفای در Mirror Labs نام برد. هم چنین او بنیانگذار و مدیرعامل Fight My Monster که یک بازی برای کودکان است، می باشد. از افتخارات این فرد می توان به تاسیس چندین استارت آپ از جمله System 7 ، Air Docs و Smartdrive اشاره نمود.

ارز ICP، یکی از رمزارز های منحصر به فرد!

همانطور که گفته شد، هدف از ICP گسترش دادن اینترنت عمومی و برطرف کردن نواقص آن است. بنابراین می توان آن را بستر محاسبه جهانی نامید. اینترنت یک شبکه ای می باشد که همه افراد را از سراسر جهان به هم متصل کرده و امکان برقراری ارتباط را ایجاد می کند. اما در حال حاضر سیستم ها و خدمات با توجه به زیرساخت های خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پیشرفت ها و دستاورد های ارزشمند ICP، استفاده از فناوری Chain Key می باشد. این فناوری خودش ده ها فناوری پیشرفته دیگر را شامل می شود و در واقع مجموعه ای از پروتکل ها و دستورالعمل های رمزنگاری است که گره های سازنده اینترنت کامپیوتر را تنظیم و کنترل می کنند.
یکی از مزیت های بزرگ و کارآمد ICP امکان استفاده از یک کلید عمومی می باشد. با توجه به این ویژگی، شما می توانید با استفاده از هر وسیله ای مانند ساعت های هوشمند و تلفن همراه صحت اطلاعات و مصنوعات را از طریق اینترنت کامپیوتر تأیید کنید.

مزایای ارز دیجیتال ICP چیست؟

مزایای ارز دیجیتال ICP چیست؟

پلتفرم ارز دیجیتال ICP ویژگی هایی دارد که منجر به محبوبیت آن شده اند. از مزایای ارز ICP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت بالا: پلتفرم ارز دیجیتال ICP که همان اینترنت کامپیوتر است، به وسیله مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام PoS مدیریت می شود که تاثیر چشمگیری در امنیت آن دارد. این لایه ها شامل لایه هویت، لایه بلاکچین و لایه اسناد رسمی می باشد که مجموع این لایه ها در کنار هم منجر به افزایش امنیت و امکان مقاومت در برابر حمله های احتمالی می شود. در این پلتفرم، عدم تمرکز به خوبی حفظ می شود و این اطمینان وجود دارد که شبکه توانایی پشتیبانی از میلیون ها شرکت کننده را دارد.

بهره مندی از تیم بنیانگذاری قدرتمند: اینترنت کامپیوتر پروژه ای ست که توسط یکی از گسترده ترین و حرفه ای ترین تیم ها در زمینه علم رمزنگاری مدیریت و کنترل می شود و این موضوع، قدرت این پلتفرم را تضمین می کند. به گفته دفینیتی، این پروژه توسط برجسته ترین تیم صنعت مهندسان کامپیوتر راه اندازی شده و فعالیت می کند.

اینترنت کامپیوتر ICP و اتریوم ETH چه فرقی با هم دارند؟

اینترنت کامپیوتر ICP و اتریوم ETH چه فرقی با هم دارند؟

به طور کلی این دو پلتفرم تفاوت هایی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. موارد زیر چند نمونه از تفاوت های اینترنت کامپیوتر و اتریوم می باشند:

می توان گفت که اتریوم ETH بستری را برای فعالیت های غیر متمرکز فراهم می کند که بیشتر آن ها مربوط به جابجایی و استفاده از ارزهای دیجیتال می باشد. اما نقش اینترنت کامپیوتر کمی متفاوت است. این پلتفرم با اختصاص دادن هویت های خاص به داده ها، سیستم قدیمی و سنتی اینترنت را با استفاده از انتقال حاکمیت ICP به کاربران نهایی جایگزین می کند.
اتریوم برای اجرای خودکار توافق ها و اقدامات گوناگون از قراردادهای هوشمند بهره می گیرد در صورتی که اینترنت کامپیوتر با استفاده از واحدهایی مشابه قراردادهای هوشمند کار می کند که فوق العاده مقیاس پذیر هستند.
از طرفی، پلتفرم اتریوم و اینترنت کامپیوتر از نظر سرعت و کارایی بسیار با هم متفاوت هستند و طبیعتا اینترنت کامپیوتر از شرایط ایده آل تری برخوردار می باشد. هنگام استفاده از اتریوم، کاربران از کارمزدهای بالا و زمان بالای تایید تراکنش ها رنج می برند. این در حالیست که اینترنت کامپیوتر به لطف نوآوری های بسیار ارزشمندی که دارد، از توانایی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

کیف پول ارز دیجیتال ICP

همانطور که در مقالات مربوط به ارزهای دیجیتال مالیات مدیا بارها اشاره شده است، شما می توانید برای ذخیره سازی سازی رمز ارزها از کیف پول های دیجیتال که در این زمینه کاربرد دارند، استفاده کنید. ارز دیجیتال ICP هم شامل این قضیه می شود. البته در شرایط فعلی، تعداد محدودی کیف پول برای ذخیره سازی ارز ICP وجود دارد که کاربران
می توانند از آنها استفاده کنند. دو نمونه از کیف پول هایی که برای ذخیره سازی رمز ارز ICP در اختیار کاربران قرار دارد گزینه های زیر هستند:

  1. کیف پول کوین لیست Coinlist
  2. کیف Safepal

برای آشنایی بیشتر با بیت کوین کلیک کنید.

نتیجه گیری

ارز دیجیتال ICP یک توکن است که توسط پلتفرم اینترنت کامپیوتر یا همان Internet Computer ارائه شده است و بنیاد ساخت آن، دفینیتی می باشد. اینترنت کامپیوتر یک پلتفرم Open Source است و هدف اصلی آن ایجاد کردن اینترنت مدرن است که قابلیت میزبانی قراردادهای هوشمند و برنامه های DeFi را دارا باشد. از مزایای این ارز دیجیتال می توان به امنیت بالا و تیم پشتیبانی قوی آن اشاره کرد. شما میتوانید از صرافی های گوناگونی از جمله بایننس، کوین بیس و غیره برای برای خرید و فروش ارز دیجیتال ICP استفاده کنید.

برای مشاوره مالیاتی و مشاهده قوانین مالیاتی به صورت گرافیکی به اینستاگرام ما مراجعه کنید و یا برای دریافت مشاوره تخصصی و فوری همین الان فرم ذیل را تکمیل کنید تا در کمترین زمان ممکن از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است