۱۰ ارز دیجیتال که باید در ۱۴۰۰ سرمایه گذاری کرد

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ارز دیجیتال یکی از انقلابی ترین اتفاق ها در زمینه اقتصاد جهان است که تحولات بسیاری را در پی داشته است. این روز ها بار ها و بار ها اسم ارز های دیجیتال را می شنویم چرا که بیشتر مردم برای سرمایه گذاری و افزایش ارزش دارایی های خود از این روش استفاده می کنند.

دنیای کریپتوکارنسی ها بسیار پیچیده است و پیچ و خم های بسیاری دارد. پس اگر قصد دارید وارد دنیای رمز ارز ها شوید، ابتدا باید اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورید و از راهنمای سرمایه گذاری استفاده کنید. وب سایت مالیات مدیا یکی از بهترین و معتبر ترین منابع برای برای اطلاع از جدید ترین اخبار بازار ارز های دیجیتال می باشد که شما می توانید با مطالعه مقالات موجود، اطلاعات خود را در رابطه با رمزارز ها و هر چیزی که مربوط به آن هاست افزایش دهید.

یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد این است که کدام ارز دیجیتال را بخرم ؟ در این مقاله تصمیم داریم شما را با ۱۰ مورد از ارز های دیجیتال برتر در سراسر جهان آشنا کنیم که ارزش سرمایه گذاری دارند. پس همراه ما باشید.

آشنایی با دنیای هیجان انگیز ارز دیجیتال

ارز های دیجیتال ( Cryptocurrency ) در واقع شکلی از پول دیجیتال هستند که بر پایه ریاضیات و علم رمزنگاری ساخته شده اند. می توان گفت که رمز ارز ها یک واحد پولی یا واسطه ای برای تبادل در بستر اینترنت هستند. این ارز ها به صورت اینترنتی ذخیره شده و انتقال می یابند و عملکرد آن ها بر مبنای صفر و یک است.

فناوری مورد استفاده این ارز ها بلاکچین نام دارد که از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن اشاره کرد. یکی از بزرگ ترین مزایای رمز ارز ها این است که انجام تراکنش ها به صورت آنی و بدون محدودیت انجام می شود یعنی شما هر جای دنیا که باشید، می توانید به ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بپردازید.

اما مهم ترین حسن رمز ارز ها، ماهیت غیرمتمرکز بودن آن هاست. به این معنی که تحت نظارت هیچ نهادی نیستند و هیچ گروه یا سازمانی آن‌ ها را کنترل نمی ‌کند. شما می توانید ارز دیجیتال را به صورت کاملا مستقیم و بدون دخالت هیچ واسطه‌ ای، به شخص دیگری انتقال دهید. بنابراین، دیگر خبری از کارمزد های سنگین سیستم های بانکی سنتی و قدیمی نیست و شما دیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی و دردسر های این چنینی ندارید !

آشنایی با دنیای هیجان انگیز ارز دیجیتال

رمز ارز ها با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌ شوند. به طور معمول شما می توانید از طریق صرافی های مختلف به خرید و فروش ارز های دیجیتال و انجام معاملات بپردازید و برخی از آن ها مانند بیت کوین، توسط فرآیندی تحت عنوان ماینینگ هم بدست می آیند که برای این کار به دستگاه های ماینر احتیاج دارید.

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان !

همانطور که گفتیم انتخاب رمز ارز ها برای سرمایه گذاری، یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد است. بیشتر مردم به دنبال سرمایه گذاری روی ارز هایی هستند که اعتبار بیشتری داشته و ریسک آن ها کمتر است. در این بخش شما را با ۱۰ ارز دیجیتال معروف و معتبر آشنا می کنیم که با سرمایه گذاری روی آن ها، از اطمینان بیشتری برخوردار خواهید بود.

  1. اتریوم

اتریوم در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و در واقع، پلتفرمی غیرمتمرکز است که منجر می شود قرارداد های هوشمند به دور از هرگونه کلاهبرداری و دخالت شخص سوم اجرا شوند. برنامه های کاربردی اتریوم به وسیله یک نشان رمزنگاری خاص تحت عنوان ether اجرا می شوند. امروزه بسیاری از سرمایه گذاران در پی خرید انواع ارز های دیجیتال با استفاده از ether می باشند. پیش فروش اتر در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تا کنون نتیجه فوق العاده ای داشته است.

  1. لایت کوین

لایت کوین در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی ایجاد شد که بعد از بیت کوین، جزو اولین ارز های دیجیتال رمزنگاری شده می باشد به طوری که آن را بیت کوین نقره ای می نامند. این ارز دیجیتال بر بستر یک شبکه پرداخت آزاد جهانی شکل گرفته است که توسط هیچ نهادی کنترل نمی شود. به طور کلی لایت کوین شباهت های بسیاری به بیت کوین دارد با این تفاوت که سرعت انجام معاملات آن بالاتر است !

  1. کاردانو

کاردانو را می توان اولین ارز دیجیتال در جهان نامید که توسط تیم متخصصین علوم دانشگاهی بوجود آمده است. چارلز هوسینسون، یکی از بنیان گذاران اتریوم، این رمز ارز را در سپتامبر سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرد که مرکز آن در سوئیس می باشد.

کاردانو ارز دیجیتال نسل سومی است که ادعا می کند مشکلات موجود در بیت کوین و اتریوم، از جمله سرعت محدود پردازش تراکنش‌ ها را برطرف کرده است. این ارز دیجیتال بر بستر شبکه ای متن باز شکل گرفته است که هدف آن فراهم کردن پلتفرم بلاکچین عمومی برای قرارداد های هوشمند می باشد.

  1. ریپل

ریپل یکی از رمز ارز هایی است که بیشتر به دلیل شبکه پرداخت دیجیتال خود شناخته شده است. پلتفرم ریپل به صورت متن باز و همتا‌ به‌ همتاست که امکان انتقال یکپارچه پول را فراهم می‌ سازد. تراکنش‌ های این رمز ارز نسبت به بیت کوین، انرژی کمتری می طلبند و در زمان کوتاه تری تائید می‌ شوند و همچنین هزینه کمتری در پی دارند.

  1. بیت کوین کش

می توان گفت که بیت کوین کش جایگاه بسیار مهمی در بازار رمز ارز ها دارد. مکانیسم این فرآیند با توجه به رمزنگاری خاصی که دارد، متفاوت است. مسئله ای که منجر به ایجاد بیت کوین کش شد، موضوع مقیاس پذیری بود. چرا که بیت کوین، محدودیت سخت افزاری دارد و اندازه بلوک های آن ۱ مگابایت می باشد.

 

پیشرفت بیت کوین کش نسبت به بیت کوین این است که اندازه بلوک را از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت ارتقا داد و در نتیجه زمان انجام معاملات نیز سریع تر شد. از تغییرات دیگر این ارز دیجیتال می توان به حذف پروتکل Segregated Witness اشاره کرد که تاثیر بسیاری بر فضای بلوک دارد.

  1. استلار

این ارز دیجیتال که لومن نام دارد، توسط بنیاد توسعه استلار به وجود آمده است. شبکه این رمز ارز نیز بر پایه بلاکچین قرار دارد که این شبکه افراد، بانک‌ ها و سیستم‌ های پرداختی را برای انجام پرداختی‌ های کم‌ هزینه‌ به یکدیگر متصل می‌ نماید.

  1. EOS

این پلتفرم توسط یک شرکت خصوصی در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده است که به صورت منبع باز بوده و حدود یک میلیارد توکن آن روی بلاک چین اتریوم توزیع شده است. EOS به‌ عنوان یکی از بهترین ارز های دیجیتال توسط وایت پیپر معرفی شده است و سرمایه بازار این ارز دیجیتال حدود ۳,۳۸۲,۲۷۸,۴۶۲ دلار می باشد.

  1. بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین، در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد که بر مبنای شبکه بلاکچین بنا شده است و هدف اصلی آن جذب کردن سرمایه برای گسترش و توسعه صرافی Binance می باشد.

بایننس کوین

این صرافی از امنیت بسیار بالا و سرعت بسیار عالی برخوردار است. در سال ۲۰۱۹، این صرافی، بلاکچین و کوین‌ های معاملاتی مختص به خود را ایجاد نمود که امروزه طرفداران بسیاری دارد.

  1. تتر

تتر یکی دیگر از ارز‌ های دیجیتال است که بر پایه بلاکچین قرار دارد. این رمز ارز برای سرمایه گذارانی که می‌ خواهند از نوسان های شدید موجود در بازار ارز‌ های دیجیتال دور باشند و در عین حال از مزایای نگهداری پول در بازار رمز ارز ها بهره مند شوند، بسیار مناسب است.

تتر جزو ارز های دیجیتال استیبل کوین به شمار می‌ رود که این موضوع از کاهش ارزش پول جلوگیری می کند. هدف تتر ایجاد پلی بین ارز های فیات و ارز دیجیتال می باشد که این امر شفافیت، ثبات و حداقل زمان تراکنش را برای کاربران فراهم می‌ کند. به طور کلی می توان گفت که این رمز ارز یکی از مهم ‌ترین منابع نقدینگی در بازار ارز دیجیتال به شمار می‌ رود.

  1. مونرو

مونرو در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد که یک رمز ارز خصوصی و غیر قابل ردیابی و با امنیت بسیار بالا می باشد. ارز دیجیتال مونرو در بازه زمانی بسیار کوتاهی مورد توجه کاربران قرار گرفت و به یکی از محبوب ترین رمز ارز ها تبدیل شد. این ارز دیجیتال با هدف تمرکز زدایی و افزایش مقیاس پذیری راه اندازی شده است و از یک تکنیک ویژه به نام امضای حلقه برای دسترسی به حریم شخصی کامل استفاده می کند.

نتیجه گیری

ورود به بازار ارز دیجیتال یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری است که امروزه بسیار گسترش یافته است. دنیای رمز ارز ها بسیار پیچیده است و از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد. با استفاده از مشاوره مالیاتی مالیات مدیا و استفاده از راهنمای سرمایه‌ گذاری، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و یک سرمایه گذاری ایمن و هدفمند را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است