آشنایی کامل و قدم به قدم با صرافی okex

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

صرافی okex صرافی ای است که معاملات و خرید و فروش تعداد زیادی ارز دیجیتال و معامله آن ها با ارز های سنتی را پشتیبانی می کند. این صرافی در جهت ایجاد توسعه در بازار اوراق مشتقه رمز ارز ها، معاملات آتی را به کاربران ارائه می کند. اما قوانین و دستورالعمل های خاص و سختگیرانه این صرافی ارز دیجیتال باعث شده تا دسترسی کاربران به این صرافی محدود شود.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال مکانی مجازی است که شما می توانید در آن رمز ارز های خود را به فروش برسانید یا خریداری کنید. امروزه با پیشرفت ارز های دیجیتال و محبوبیت ورود به دنیای دیجیتال از سوی کاربران، تعداد صرافی ها در حال افزایش است.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

هر کدام از این صرافی ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و کاربران با توجه به این ویژگی های منحصر به فرد، صرافی مورد نظر خود را انتخاب می کنند. همچنین هر صرافی تعدادی ارز دیجیتال خاص را پشتیبانی می کند، اما در مجموع نقطه مشترک تمامی این صرافی ها ایجاد بستری برای خرید و فروش و معامله ارز دیجیتال است.

صرافی okex

در بین تعداد زیادی صرافی های ارز های رمزنگاری شده، این صرافی قابلیت معامله مستقیم ارز دیجیتال رمز نگاری شده به ارز فیات و طیف بزرگی از جفت معاملات مختلف را ارائه می کند.

صرافی okex

صرافی okex که در سال ۲۰۱۴ در کشور چین تاسیس شد، محصولی از صرافی ارز دیجیتال OKcoin است و از ایده های استارژو تشکیل شده است. در واقع ارتباط میان OKEx و OKcoin مثل صرافی Coinbase به GDAX می باشد. این صرافی ها در خدمت گروه های مختلف سرمایه گذار از اقصی نقاط جهان هستند. صرافی OKEX از نظر حجم معاملات در رتبه دوم در جهان قرار دارد.

کدام کشور ها می توانند از این صرافی استفاده کنند ؟

استاندارد صرافی okex در مورد این که چه کسانی می توانند از آن استفاد کنند نسبت به دیگر صرافی ها نسبتا بالا است. در حال حاضر شهروندان تمام کشور ها به جز کشور های زیر می توانند از این صرافی استفاده کنند :

  • کره شمالی
  • ایران
  • ایالات متحده آمریکا
  • هنگ کنگ
  • مالزی
  • سوریه
  • سودان
  • کریمه
  • بنگلادش
  • اکوادور
  • بولیوی
  • قرقیزستان

علت ممنوعیت فعالیت کاربران این کشور ها یا به این دلیل است که از طرف شورای امنیت ملل متحد تحریم شده اند یا استفاده از پلتفرم های آن برای کاربران این کشور ها به دلایلی محدود یا ممنوع است. همچنین استفاده از ارز های رمزنگاری شده در امریکا هنوز با ابهامات قانونی مواجه است و انجام معاملات ارز های رمزنگاری شده در این کشور هنوز با محدودیت ها و مشکلات قانونی همراه است.

در واقع ابهام قانونی موجود در آمریکا بر این اساس است که آیا می توان ارز های رمزنگاری شده را نیز به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرد یا نه. در نتیجه اگر صرافی هایی که تمام ارز های دیجیتال را پشتیبانی می کنند تمهیداتی در مورد این ابهامات انجام ندهند، در واقع طبق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مرتکب تخلف شده اند.

مزیت های صرافی okex

  • معامله قرارداد های آتی
  • توکن OKB
  • صرافی پیشرفته
  • حجم و نقدینگی زیاد
  • گزینه های معاملات مارجین
  • پیشرفته و مناسب برای افراد متخصص در این زمینه

ثبت نام در صرافی اوکی ایکس

فرض کنیم که شما در یکی از کشور های مجاز به ثبت نام در صرافی okex هستید و قصد ثبت نام در این صرافی را دارید.

 

در این قسمت ما شما را قدم به قدم با نحوه ثبت نام در این صرافی آشنا میکنیم.

  1. صفحه ورود ساده و با ساختاری آسان طراحی شده است و در این صفحه مجددا به شما درمورد کشور هایی که فعالیت آن ها در این صرافی پشتیبانی نمی شود، تذکر داده خواهد شد.
  2. سپس یک ایمیل و یک شماره تلفن مخصوص خود را ثبت می کنید.
  3. سپس در عرض یک دقیقه به آدرس ایمیلی که ثبت کردید یک رمز عبور ارسال می شود. شما هم باید به سرعت در عرض این ۶۰ ثانیه ایمیل خود ( همان ایمیلی که هنگام ثبت نام در صرافی وارد کرده اید ) را چک کنید تا از رمز عبور خود آگاه شوید.
  4. سپس صرافی سطوح مختلفی از دسترسی و امکانات را به شما پیشنهاد میکند که هر کدام نیز برای احراز هویت روش های متفاوتی نیاز دارند.
  • سطح اول : حد معامله ۲۰۰۰ دلاری

این راستی آزمایی با حد معامله ۲.۰۰۰ دلاری و با دسترسی به بیشتر بخش های سایت است و تنها به ملیت، نام کاربری و شماره ID شما نیاز دارد.

  • سطح دوم : حد معامله ۲۰۰.۰۰۰ دلاری

این راستی آزمایی امکان دسترسی به تمام بخش های سایت و انجام معاملات تا سقف ۲۰۰.۰۰۰ دلار را فراهم می کند. تایید هویت در این سطح علاوه بر موارد بالا به یک عکس از خود شما نیز نیاز دارد.

  • سطح سوم : حد معامله ۵۰۰.۰۰۰ دلاری

این نوع از کاربری سقف معاملات شما را ۵۰۰.۰۰۰ دلار افزایش می دهد و به تمام بخش های سایت هم دسترسی خواهید داشت. اثبات هویت در این سطح نیازمند مراحل بالا و یک ویدیو از شما می باشد.

مشاهده نحوه معاملات در OKEx

شما بدون داشتن حساب کاربری نمی توانید از تالار معامله مجازی این صرافی دیدن کنید، اما با استفاده از گزینه Charts که در سربرگ بالا قرار دارد، می توانید از تعداد معاملات انجام شده اطلاعات خوبی به دست آورید. این Chart ها نمودار های معاملاتی دقیق برای هر ارز رمزنگاری شده را به شما نشان می دهند.

هزینه ها و کارمزد های OKEx

میزان کارمزد این صرافی با توجه به تنوع خدماتی که ارائه می دهد بسیار مناسب و پربازده است. در صرافی okex برای هر معامله مبلغ ۰.۱ درصد کارمزد از سازنده ( ارائه کننده نقدینگی ) و گیرنده ( برداشت کننده نقدینگی ) در نظر گرفته شده است. کارمزد ها برای قرارداد های آتی به صورت توکن به توکن تعیین می شوند.

  • برای BTC یک کارمزد گیرنده، سازنده و واریز کننده ۰.۰۱۵ درصدی تعیین شده است.
  • برای LTC، دارای یک کارمزد سازنده‌‌ ۰.۰۲۵ درصدی، یک کارمزد گیرنده‌‌ ۰.۰۷۵ درصدی و یک کارمزد واریز کننده ۰.۰۵ درصدی در نظر گرفته است.
  • ETH، ETC و BCH همگی یک کارمزد سازنده ۰.۲۵ درصدی، یک کارمزد واریز کننده ۰.۰۵ درصدی و یک کارمزد گیرنده ۰.۰۷۵ درصدی دارند.

همچنین این صرافی یک سیستم تخفیف نیز برای کاربران خود در نظر گرفته است. میزان تخفیف کارمزد به صورت لایه لایه، روزانه و بر اساس حجم معاملات طی ۳۰ روز محاسبه می شود.

نتیجه گیری

این روز ها تعداد صرافی های ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است و هر کدام نیز مزایا و معایب خود را دارند. کاربر با بررسی این ویژگی ها صرافی مورد نظر خود را یافته و انتخاب می کند.

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی در مورد صرافی OKEx به شما عزیزان ارائه دهیم. این صرافی می تواند برای کاربران حرفه ای بسیار مناسب و با کارایی بالا باشد و به کاربران تازه وارد نیز موارد و نکات جدیدی را آموزش و ارائه دهد.

برای مطالعه مقالات دیگر در مورد بازار و ارز های دیجیتال، امور مشاوره مالیاتی و قانونی می توانید سایت مالیات مدیا را دنبال کنید.

یک پاسخ به «آشنایی کامل و قدم به قدم با صرافی okex»

در صرافی Okex ثبت نام کردم. تایید Lv.1 را هم بهم داده. کیف پولم ساختم. حسابم را با اتریوم شارژ کردم. اما نه میتونم Trade کنم نه میتونم Withdraw کنم.لطفا منو راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است