اتریوم چیست؟ تفاوت و شباهت های آن با بیت کوین

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایده اتریوم، تغییر نحوه کار برنامه ها در اینترنت است و با جایگزینی واسطه ها با پروتکل های هوشمند که قوانین را به طور خودکار اجرا می کنند، کنترل بیشتری به کاربران می دهد.

اتریوم دسترسی آزاد به پول دیجیتال و سرویس های داده را برای همه، بدون توجه به سابقه یا موقعیت مکانی فراهم می کند. همه به خدمات مالی دسترسی ندارند و تمام آنچه برای دسترسی به اتریوم و محصولات نیاز دارید، اتصال به اینترنت است.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک بستر نرم افزاری مبتنی بر بلاک چین است که در درجه اول، برای حمایت از دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ دنیا پس از بیت کوین استفاده می شود. مانند سایر ارز های رمزنگاری شده، می توان از اتریوم برای ارسال و دریافت ارز در سطح جهانی استفاده شود.

اتریوم اغلب از طریق رمز محلی زنجیره بلوک اتر انجام می شود. اما بسیاری از توسعه دهندگان به دلیل پتانسیل طولانی مدت اتریوم، روی ارز رمزنگاری شده کار می کنند تا کاربران بتوانند نظارت بیشتری بر امور مالی و داده های آنلاین خود داشته باشند.

علاقه مندان به اتریوم قصد دارند کنترل آن را با کمک بلاکچین در اختیار کاربران قرار دهند، این یک فناوری غیر متمرکز سازی داده ها است به طوری که هزاران نفر در سراسر جهان، یک نسخه از آن را تحویل می گیرند.

اتریوم چیست؟

توسعه دهندگان می توانند از اتریوم برای ساخت برنامه ها استفاده کنند، به این معنی که داده های کاربر، توسط سازندگان سرویس دستکاری نمی شود.

در حالی که بیت کوین، با هدف بهبود بانکداری آنلاین و معاملات روزمره ایجاد شده است، سازندگان اتریوم قصد دارند از همان فناوری برای جایگزینی شخص ثالث استفاده کنند. این به معنایی است که کاربران کنترل مستقیم کمتری دارند.

اتریوم چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

اتریوم از بیت کوین الهام می گیرد و هر دو ارز دیجیتال هستند. اتریوم از همان فناوری بیت کوین استفاده می کند، یک بلاک چین از یک دفتر مشترک عمومی و غیر متمرکز استفاده می کند، بنابراین فقط تحت کنترل یک نهاد نیست.

اما در حالی که از بیت کوین در درجه اول به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شود، ایده اتریوم این است که انواع دیگر برنامه ها و خدمات را از شبکه های رسانه های اجتماعی گرفته تا پروتکل های مالی پیچیده تر، اجرا نماید.

اتریوم چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بسیاری از افراد اتریوم را یک “رایانه جهانی” می دانند که می تواند اینترنت را غیرمتمرکز کند. با استفاده از اتریوم، سرور های متمرکز جایگزین می شوند که با هزاران گره، توسط کاربران در سراسر جهان مدیریت می شوند.

برای استفاده از یک برنامه اتریوم، نیازی به ارائه تمام مشخصات شخصی خود ندارید. اتریوم به شما امکان می دهد، مستقیماً و بدون وجود شخص دیگری پول را جابجا کنید و شما نیازی به شرکت های واسطه ای ندارید.

برای مطالعه مقالات سرمایه گذاری، به مجله مالیات مدیا مراجعه فرمایید.

نظارت بر اتریوم

هیچ دولت یا شرکتی بر اتریوم کنترل ندارد. این تمرکز زدایی باعث می شود که کسی نتواند از دریافت، پرداخت یا استفاده از خدمات در اتریوم، جلوگیری کند.

برای مطالعه مقاله کیف پول های مناسب برای اتریوم کدامند، اینجا را کلیک فرمایید.

امنیت در اتریوم

مشتریان یک پروتکل داخلی و ایمن دارند که اعتبارات فقط در صورت ارائه آنچه توافق شده است، تغییر می کند. برای تجارت نیازی به نفوذ شرکت بزرگ ندارید.

امنیت در اتریوم

اتریوم و بیت کوین به شما امکان می دهند بدون حضور بانک ها، از پول دیجیتال استفاده کنید. اما اتریوم قابل برنامه ریزی است، بنابراین می توانید از آن برای بسیاری از دارایی های دیجیتال مختلف، حتی بیت کوین استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله فناوری بلاک چین چطور میتواند امور مالی را تغییر دهد، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

پروتکل هوشمند در اتریوم چیست؟

پروتکل هوشمند، قرارداد خاص است که برای مشارکت، تصویب یا اجرای مفاد یک قرارداد خاص، فعال می شود. قرارداد های هوشمند، معاملات را به صورت کاملاً تضمین شده و بدون حضور اشخاص ثالث انجام می دهند.

پروتکل هوشمند در اتریوم چیست؟

فعالیت ها و سوابق پروتکل هوشمند قابل پیگیری و استرداد نیستند. این پروتکل ها شامل کلیه اطلاعات مربوط به شرایط قرارداد و اجرای کلیه اقدامات هدفمند می باشند.

پروتکل هوشمند در اتریوم چگونه کار می کنند؟

پروتکل هوشمند در اتریوم، فرآیند پرداخت را بدون نیاز به افراد یا سازمان های واسطه انجام می دهند و در صورت صحیح بودن مفاد قرارداد، فعالیت ها را انجام می دهند.

در واقع، تمام این دستگاه ها به طور خودکار دستورالعمل های داده شده به آن ها را انجام می دهند.

برای مطالعه مقاله ۵ روش برای فروش بیت کوین به همراه هزینه ارسال، اینجا را کلیک فرمایید.

دستورالعمل های پروتکل هوشمند در اترویم چگونه انجام می شود؟

در ابتدا، شرایط پروتکل در اتریوم رمزگذاری می شوند و در بلاکچین قرار می گیرند. این پروتکل، بین گره های سیستم عامل توزیع می شود و چندین بار کپی می شود. پس از پردازش، قرارداد با توجه به شرایط تعیین شده، اجرا می شود.

دستورالعمل های پروتکل هوشمند در اترویم چگونه انجام می شود؟

بزرگترین تفاوت بین فرآیند قرارداد هوشمند و فرایند های متداول در اینترنت، تمرکززدایی و عدم بازگشت آن است. به عنوان مثال، معاملات بانکی به صورت هوشمند انجام می شود، اما بانک مرکزی می تواند از معامله جلوگیری کند.

در قرارداد های هوشمند، شخص یا نهادی قادر به کنترل قرارداد نیست و وقتی شرایط قرارداد صحیح باشد، قرارداد کاملاً خودکار اجرا می شود.

 

منابع

اتریوم چیست؟ راهنمای گام به گام استفاده از ارز دیجیتال اتریوم

The foundation for our digital future

?What Is Ethereum

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است