مشاوره مالیاتی مالیات کارتخوان ۱۴۰۰ توسط اساتید ایران

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا تا به حال در مورد مالیات کارتخوان چیزهایی شنیده اید؟ این روز ها هر کسب و کاری، برای انجام عملیات پرداخت خود مجهز به دستگاه کارتخوان است. کارتخوان ها مشکلات حمل و نقل و رد و بدل کردن پول نقد را حل کرده اند. مالیات کارتخوان هم از اصلی ترین مباحث مالیاتی است که کسب و کار های مختلفی که دستگاه کارتخوان دارند، می بایست آن را پرداخت کنند. استفاده از دستگاه های کارتخوان باعث شده است که قوانین مالیاتی به خوبی رعایت شوند و اطلاعات به صورت صحیح در اظهار نامه مالیاتی ثبت شوند.

نحوه محاسبه مالیات کارتخوان

شاید برایتان سوال ایجاد شده باشد که مالیات کارتخوان چگونه محاسبه می شود؟ باید بدانید که کارتخوان ها دارای مالیات تفکیک شده ای نیستند، به همین دلیل است که روش حساب کردن خاصی ندارند. در حقیقت با وضع مالیات کارتخوان، جلوی اقدام به فرار مالیاتی را می گیرند و از ثبت اشتباه در اظهارنامه های مالیاتی ممانعت می کنند.

 

نحوه حساب کردن مالیات کارتخوان سیار مطابق شیوه نامه های سازمان امور مالیاتی است که در آخر هر سال تعیین می شود و هیچ رابطه ای با سیستم بانکی ندارد. افرادی که می بایست مالیات مرتبط با کارتخوان بپردازند، بر اساس گروهی که در آن قرار دارند (تولیدی، خدماتی و بازرگانی) به طور سالیانه برابر با ۰ تا ۲۵ درصد مالیات می پردازند و این موضوع ارتباط خاصی با دستگاه های کارتخوان ندارد. در حقیقت طبق مصوبه سازمان مالیات، مشاغلی که دارای گردش مالی بالای ۵۰۰ میلیون تومان هستند، باید مالیات بپردازند و کارتخوان ها انتقال این گونه اطلاعات را تسهیل کرده است.

مشاوره مالیاتی مالیات کارتخوان توسط مالیات مدیا

چنانچه در مورد مسائل مالیاتی به خصوص مالیات کارتخوان سوال ها و ابهاماتی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به سایت رسانه مالیات مدیا بزنید و با اساتید مالیات مدیا ارتباط برقرار کنید. شما به راحتی می توانید در خصوص کسب و کار خود از متخصصین فعال مالیات مدیا، مشاوره مالیاتی دریافت کنید.

سازمان امور مالیات ۵۰ شغل مختلف را به ۱۵ دسته از مشاغل و کسب و کار ها تقسیم بندی کرده است تا از فرار مالیاتی جلوگیری کند و درآمد ها شفاف سازی شوند. به علاوه با این گروه بندی مناسب روند حسابرسی مالیاتی نیز در سیستم فروشگاهی استفاده از کارتخوان ها هم تسهیل شده است. بنابراین تمامی کسانی که از دستگاه های کارتخوان استفاده می کنند، می بایست مالیات کارتخوان بپردازند.

برای مشاهده ویدیو مشاوره مالیاتی کارتخوان می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

به این ترتیب هدف اصلی از اخذ مالیات کارتخوان، تنها گرفتن مالیات نمی باشد، در حقیقت هدف آگاهی و به دست آوردن اطلاعات دقیق از معاملات و میزان درآمد کسب و کار ها برای اخذ مالیات می باشد.

نتیجه گیری

اگر شما هم نیز برایتان سوال است که مالیات کارتخوان ۱۴۰۰ چقدر است؟ یا سوالات دیگر در مورد مالیات ها دارید، حتما برای اخذ مشاوره مالیاتی به سایت مالیات مدیا مراجعه کنید. مالیات مدیا یک سایت معتبر در حیطه گسترش اطلاعات مالیاتی و ارزی و همچنین انجام خدمات مشاوره مالیاتی است. چندین سال است که متخصصین و اساتید در مالیات مدیا به افراد بر اساس و کسب و کار و نیاز آن ها مشاوره های گوناگون مالیاتی می دهند. شما هم می توانید با مراجعه به مالیات مدیا از این گونه خدمات به راحتی بهره مند شوید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه از مشمولیت خود برای پرداخت مالیات کارتخوان آگاه شوید؟به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به سایت رسانه مالیات مدیا بزنید و با اساتید مالیات مدیا ارتباط برقرار کنید.

جهت دریافت مشاوره مالیاتی دستگاه کارتخوان فرم زیر را تکمیل کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است