مشاوره مالیاتی مالیات بر واردات

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مالیات بر واردات یکی از مهم ترین و دقیق ترین مباحث مالیاتی در کشور به شمار می رود. مالیات بر واردات که یکی از کانال های مهم و حیاتی درآمد دولت و تامین بودجه نیز در نظر گرفته می شود برای محصولات و کالاهایی شامل می شود که در خارج از کشور تولید شده و طی روندهای تجاری به داخل کشور منتقل شده و به فروش می رسند. مالیات بر درآمد واردات عبارت است ارزش گمرکی کالا که خود آن شامل هزینه های حمل و نقل، حق بیمه به علاوه حق ورودی، قیمت اولیه خرید، سود بازرگانی و حقوق گمرکی ثبت شده در اوراق گمرکی می شود.
ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی موارد موثر در میزان اهمیت رعایت قوانین مربوط به مالیات بر واردات و اهمیت مشاوره با متخصصین مالیاتی آشنا کنیم.

میزان مالیات بر واردات چقدر است؟

در سال ۱۳۹۵ بر اساس توافقنامه سازمان امور مالیاتی و گمرک بنا بر این شد که سازمان گمرک معادل ۴ درصد از ارزش کالاهای وارداتی را به عنوان مالیات علی الحساب از وارد کننده دریافت کند و به حساب امور دارایی واریز کند.

 

برای مطالعه مقاله مالیات کارتخوان ۱۴۰۰ چقدر می باشد، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

طبق این توافقنامه چندین گروه نیز شامل مزیت معافیت از پرداخت مالیات شدند. برای مثال شرکت های دارای گواهی خوش حسابی از دارایی از پرداخت ۴ درصد مالیات علی الحساب اولیه معاف هستند. همچنین طی بخشنامه ای جهت حمایت از تولید و کالای داخلی و ایرانی واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای جواز تاسیس از وزارت خانه های ذیربط نیز از پرداخت ۴ درصد مالیات معاف هستند.

نحوه محاسبه مالیات بر واردات و عوارض گمرک

عوارض گمرک و مالیات شامل حق هلال احمر، حق ورودی کالا و بیمه است. پیشنهاد ما به شما این است که یا برای انجام این امور ابتدا از مراکز مشاوره مالیاتی مانند موسسه مالیات مدیا مشاوره بگیرید و یا انجام این امور را به طور کامل به این شرکت ها بسپارید تا هم در زمان صرفه جویی کنید و هم از بروز خطاهای مالی و مالیاتی و قانونی جلوگیری کنید.

برای مطالعه مقاله مالیات پوشاک و مالیات ارزش افزوده سال ۱۴۰۰، اینجا را کلیک فرمایید.

نحوه محاسبه مالیات بر واردات و عوارض گمرک

محاسبه حق هلال احمر: برای محاسبه حق هلال احمر باید یک درصد حقوق ورودی کالا را محاسبه کنید. این میزان قبلا نیم درصد بود که به یک درصد افزایش پیدا کرد.

  • حق ورودی کالا: حق ورودی کالا برای هر محصولی مشخص است و طبق فرمولی معین تعیین می شود. درصد ارزش کالا و نرخ ورودی آن مساوی حقوق ورودی قابل پرداخت به گمرک می شود.
  • محاسبه حق بیمه: هر کالایی هنگام ترخیص از گمرک بیمه می شود. برای تعین مبلغ بیمه باید نیم درصد ارزش ریالی کالا را به عنوان حق بیمه در نظر بگیرید.
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده: برای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده لازم است تا ارزش گمرکی را به ۹ درصد حقوق ورودی اضافه کنید.

شما می توانید برای اطلاع از نحوه ثبت واردات در اظهارنامه ارزش افزوده و مشاوره مالیاتی با متخصصین شرکت مالیاتی مالیات مدیا در تماس باشید.

اهمیت مراجعه به شرکت های مشاوره مالیاتی چیست؟

استفاده از خدمات و مشاوره با مشاورین شرکت های مالیاتی باعث می شود تا خدمات و فعالیت ها و کارهای مالی و مالیاتی شما سریعتر پیشرفته و با مشکل مالی و مالیاتی و قانونی نیز مواجه نشوید.

برای مشاهده کلیات قانون مالیات بر ارزش افزوده می توانید به اینستاگرام مالیات مدیا مراجعه کنید.

بسیاری از افرادی که به تازگی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده اند شرکت مالیاتی معینی را برای مشاوره و انجام امور مالی و مالیاتی خود انتخاب می کنند و از مشاوره و خدمات آن ها جهت صرفه جویی در وقت و هزینه های خود استفاده می کنند.

برای مشاهده فیلم آموزشی مشاوره مالیاتی مالیات بر ارث توسط متخصصین، اینجا را کلیک فرمایید.

بسیاری از افراد تمایل دارند تا فعالیت های مالی و مالیاتی خود را توسط واسطه ای به انجام برسانند چون هم دردسر کمتری دارد و هم با روش های صحیح تر و بدون مشکلات قانونی و مالیاتی پیش می رود.

خدمات شرکت های مشاوره مالیاتی چیست؟

هر ساله میزان زیادی از کالاها و محصولات متنوع از کشورهای مختلف برای رفع نیازهای جامعه به کشور وارد می شود. با این حال امر تجارت و واردات کالا دارای روش ها و قوانین خاصی است که رعایت آن در هر دو کشور الزامی است و در صورت رعایت نشدن این قوانین از سوی شرکت واردکننده، ممکن است خطاهای قانونی و مالیاتی شامل این شرکت ها شود.

خدمات شرکت های مشاوره مالیاتی چیست؟

برای مطالعه مقاله مشاوره مالیاتی مالیات بر ارث توسط متخصصین، اینجا را کلیک فرمایید.

به همین دلیل این شرکت ها به افراد و موسساتی نیاز دارند که بتوانند در زمینه های مالی و مالیاتی به آن ها مشاوره داده و برخی خدمات را به انجام برسانند. برای مثال شرکت مالیاتی مالیات مدیا می تواند در امور زیر به شما خدمات ارائه نماید:

  1. توضیح مراحل صادرات کالا به زبان ساده برای مسئولین شرکت
  2. ترخیص کالا از گمرک
  3. ثبت سفارش
  4. نحوه ترخیص ارز
  5. تحلیل بازار برای واردات کالا
  6. اطلاع از قوانین و مقررات وارداتی
  7. اطلاع از قوانین و میزان مالیات بر واردات
  8. انجام امور مربوط به بارنامه و بیمه
  9. تحلیل بازارهای صادراتی بررسی هزینه های حمل و نقل کالا

نتیجه گیری

بسیاری از افراد در مواقع مختلف به روش های تجارت و صادرات و واردات کالاهای مختلف از کشورهای دیگر فکر می کنند اما نداشتن اطلاعات کافی و ترس از پیچیدگی های مالی و مالیاتی و قانونی باعث می شود که از شروع تجارت خود صرف نظر کنند.

برای مشاهده ویدیو آموزشی مالیات قرارداد پیمانکاری چگونه محاسبه می شود، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

درست است که بازرگانی و تجارت ممکن است پیچیدگی ها و قوانین خاص خود مانند قانون مالیات بر واردات را داشته باشد، اما مشاوره با یک شرکت مالیاتی می تواند باعث شود تا تمام سوالات شما برطرف شده و تمام فعالیت های تجاری و بازرگانی شما با سرعت و بدون مشکلات قانونی پیش رود. شما می توانید برای انجام مشاوره مالیاتی و گفت و گو با متخصصین مالی و مالیاتی آگاه به جدیدترین قوانین و مصوبات و با تجربه بسیار زیاد، با کلیک بر روی این لینک با سایت مالیات مدیا و مشاورین مالیاتی آن در ارتباط باشید.

یک پاسخ به «مشاوره مالیاتی مالیات بر واردات»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است