اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟ نحوه کارکرد آن در ارز های دیجیتال را بشناسید

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اتریوم از طریق یک شبکه جهانی رایانه، به عنوان یک ابر رایانه کار می کند. این شبکه، پروتکل های هوشمند را جمع آوری و اجرا می کند. برنامه هایی که مستقل از هرگونه دخالت یا سانسور شخص ثالث می باشد، زیرا بلاکچین در برابر دستکاری مقاومت می کند.

اتریوم بستری است که هدف آن ایجاد سهولت در برنامه هایی است که توسط هیچ نهاد مدیریت یا کنترل نمی شوند.

اتریوم چیست میکند؟

اتریوم دومین ارز رمزنگاری شده دنیای دیجیتال است، اما چیزی بیش از یک سکه مجازی است. اتریوم یک پلتفرم بلاکچین و ارز رمزنگاری شده است که برای انجام معاملات در سیستم عامل استفاده می نماید و اتر (Ether) نامیده می شود، اگرچه اغلب به آن اتریوم نیز گفته می شود.

پروتکل های هوشمند دقیقاً مطابق برنامه ریزی اجرا می شوند و خطر تقلب را تا حد زیادی کاهش می دهند و مانند دستگاه فروش که شرایط پروتکل را بصورت دیجیتالی انجام می دهد، اجرا می نماید. پس از اثبات تحقق برخی شرایط، مانند انتقال وجه، کالا منتقل شده و در دسترس خریدار قرار می گیرد.

اتریوم چیست میکند؟

تفاوت بین اتریوم و اینترنت این است که همه این پروتکل ها و داده های مربوط به معامله شما در دفتر های بلاکچین جداگانه ذخیره می شوند و کاربر اطلاعات خود را کنترل می کند.

راه اندازی رایانه ها و نیز تأمین انرژی هزینه بر است و انرژی زیادی را مصرف می کند، بنابراین اتریوم برای ایجاد انگیزه در برنامه نویسان برای اجرای پروتکل اتریوم بر روی رایانه های خود ارز رمزنگاری شده را ایجاد کرد. این برنامه نویسان به دلیل کمک به منابع و نوشتن برنامه های با کیفیت، در سکه های مجازی اتر می گیرند تا شبکه سالم بماند.

برای مطالعه مقالات سرمایه گذاری، به مجله مالیات مدیا مراجعه فرمایید.

چرا اتریوم تاسیس شد؟

اتریوم توسط ویتالیک بوترین ۱۹ ساله روسی کانادایی تاسیس شد، هدف او این بود که از فناوری دیجیتال ارز بیت کوین توسط سازمان ها، تجارت و حتی کاربران استفاده شود.

چرا اتریوم تاسیس شد؟

اتریوم چگونه کار می کند؟

بر اساس فناوری بلاکچین، اتریوم از یک سری سوابق رمزنگاری شده یا ایمن متصل به یکدیگر تشکیل شده است که تغییر هر یک از آن ها دشوار است، زیرا شامل داده های کاربر، زمان و تاریخ تغییرات است که باید توسط همه کاربران تأیید شود.

اتریوم چگونه کار می کند؟

مشکل اصلی اتریوم سرعت و ذخیره سازی داده است. توسعه دهندگان اتریوم در حال بحث در مورد ارتقا فناوری اتریوم هستند که می تواند قابلیت های این فناوری را افزایش دهد.

برای مطالعه مقاله بیت کوین چیست، اینجا را کلیک فرمایید.

اجزای اصلی اتریوم

اتریوم از چندین قطعه اصلی تشکیل شده است :

۱- پروتکل های هوشمند

قوانینی که مشخص میکنند تحت چه شرایطی پول می تواند جابجا شود.

۲- ماشین مجازی اتریوم

بخشی از اتریوم که قوانین را اجرا می کند و مطمئن می شود که یک معامله یا پروتکل هوشمند، از قوانین پیروی می کند.

۳- بلاکچین اتریوم

کل سابقه اتریوم هر معامله در زنجیره بلوک، ذخیره می شود.

۴- اتر (Ether)

رمز اتریوم که برای انجام معاملات و اجرای پروتکل های هوشمند در اتریوم لازم است.

۵- اثبات کار

این مدل اجماع اتریوم است و کل سیستم را کنار هم نگه داشته و اطمینان می دهد همه افراد در شبکه از قوانین پیروی می کنند.

اتریوم، قصد دارد پروتکل های هوشمند را با حذف طرح بیت کوین بطور کامل توسعه دهد، بنابراین توسعه دهندگان می توانند از این فناوری برای مواردی بیشتر از معاملات ساده استفاده کنند و با قوانین جدید مالکیت گسترش دهند.

5- اثبات کار

برخی از سرویس های اتریوم، مانند کامپوند، در حال آزمایش هستند که به کاربران اجازه می دهند به جای یک شرکت، با استفاده از پروتکل های هوشمند، پول را وام بگیرند.

برای مطالعه مقاله سیستم توزیعی چیست؟ با مزایا و معایب آن آشنا شوید، اینجا را کلیک فرمایید.

زنجیره بلوک اتریوم

تاریخچه تمام قرارداد های هوشمند در زنجیره بلوک اتریوم ذخیره میشود. ساختار بلاکچین اتریوم بسیار شبیه بیت کوین است. هر بار که از پروتکل هوشمند اتریوم استفاده می شود، شبکه ای متشکل از هزاران رایانه، آن را پردازش می کند و مطمئن می شود کاربر از قوانین پیروی می کند.

برخلاف بیت کوین، گره های اتریوم چیزی فراتر از جزئیات معامله ذخیره نمی کنند.

برای مطالعه مقاله بلاکچین چه روش هایی برای تعریف دارد؟ انتقال پول از طریق بلاکچین، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

تعامل کاربران با اتریوم چگونه است؟

استفاده از قرارداد های هوشمند و استفاده از برنامه های اتریوم به پول به شکل اتر، رمز محلی اتریوم نیاز دارد.

اتر برای انجام هر کاری در اتریوم مورد نیاز است، از اتر می توان برای تماس با پروتکل های هوشمند استفاده کرد. اتریوم از حساب ها برای ذخیره اتر استفاده می کند.

دو نوع در اتریوم وجود دارد :

۱- حساب هایی با مالکیت خارجی (EOA)

حساب هایی که کاربران عادی از آن ها برای نگهداری و ارسال اتر استفاده می کنند.

۲- حساب های مبتنی بر قرارداد

حساب های جداگانه ای هستند که دارای پروتکل های هوشمند می باشند و می توانند توسط معاملات اتر از EOA یا رویداد های دیگر ایجاد شوند.

برای مطالعه مقالات بورس، اینجا را کلیک فرمایید.

تفاوت بین حساب های با مالکیت خارجی ها و حساب های قراردادی :

یک حساب خارجی می تواند برای تکمیل معامله، امضا و ارسال پیام از کلید خصوصی خود، استفاده کند. پیام قابل انتقال بین دو حساب خارجی ساده است. اما پیامی که از یک حساب خارجی به یک حساب قراردادی ارسال می شود، فراتر از انتقال ارزش است.

این پیام، کد مربوط به آن حساب را فعال می کند، بنابراین آن حساب می تواند کار های مختلفی مانند انتقال رمز ها، نوشتن چیزی در حافظه داخلی، ایجاد نشانه های جدید، انجام یک سری محاسبات و ایجاد قرارداد های جدید را انجام دهد.

تفاوت بین حساب های با مالکیت خارجی ها و حساب های قراردادی

برخلاف حساب هایی که در اختیار خارجی ها است، حساب های قراردادی نمی توانند معاملات جدیدی را انجام دهند.

برای مطالعه مقاله نقش بلاک چین در صنعت حمل و نقل کالا چیست، اینجا را کلیک فرمایید.

اثبات کار اتریوم

به یاد داشته باشید که هر گره در شبکه، یک نسخه از معامله و تاریخچه قرارداد هوشمند را در خود جای داده است. هر بار که کاربر عملیاتی را انجام می دهد، همه گره های شبکه باید به توافق برسند که این تغییر رخ داده است. اثبات کار الگوریتم که برای اولین بار توسط بیت کوین عملی شد، همان چیزی است که این گره ها را همگام نگه می دارد.

اثبات کار اتریوم

استخراج کنندگان بیت کوین، تغییر مالکیت بیت کوین را از یک شخص به شخص دیگر تأیید می کنند. ماشین مجازی اتریوم، قراردادی را با هر قانونی که در ابتدا داشته است، اجرا می کند. اما، ممکن است اتریوم برای مدت طولانی از اثبات کار استفاده نکند.

مدت هاست که توسعه دهندگان آن، قصد دارند با الگوریتمی متفاوت، اثبات را به انجام برسانند، که امیدوارند به طور کلی انرژی کمتری مصرف کند و امنیت بیشتری داشته باشد.

 

منابع

How Ethereum Works

?What Is Ethereum and How Does It Work

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است