بلاکچین چه روش هایی برای تعریف دارد؟ انتقال پول از طریق بلاکچین

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

این متن در خصوص بلاکچین و تعاریف مرتبط با آن، به لحاظ فنی اشاره داشته و به برخی موارد کاربردی استفاده از آن مانند انتقال پول از این طریق توجه نموده است.

این زنجیره انقلابی بزرگ در تحولات آتی امورات جهان خواهد داشت. در پایان نیز کاربرد ها و مشکلات این زنجیره بزرگ مطرح شده است.

بلاکچین چه روش هایی برای تعریف دارد؟

برخی اوقات باید برخی از اصطلاحات را بزرگتر از آنچه هستند، تصور نماییم. زنجیره بلوکی، به عنوان یک زنجیر بزرگ اشتراکی و به عنوان یک ساختار عظیم تولید و ذخیره سازی میباشد. هر نود یا هر فرد که وارد این زنجیره میشود، به تولید داده کمک می نماید.

ساختار ها بسیار مهم هستند. در یک ساختار، همه چیز در جای خود قرار گرفته است و به واسطه این نظم، تعاریف و اصطلاحات جان می گیرند. بلاکچین یک ساختار است و در آن امنیت، اشتراک، افراد و داده ها مفهوم می یابند. زنجیره بلاکی واژه نیست، بلکه یک انقلاب بزرگ برای معماری های بزرگ در جهان است. ارز های دیجیتال بزرگترین واژه هایی بودند که به واسطه این ساختار عظیم هویت تقویت شده تری یافتند.

بلاکچین چه روش هایی برای تعریف دارد؟

در بلاکچین، بلوک ها مجموعه ای مشخص و اندازه گیری شده اند که در آن ها داده های معینی ذخیره سازی شده است. بلوک ها را میتوان اوراق یک سند دانست، یا زنجیر هایی متصل به هم که با قطع حتی یک حلقه زنجیر، خاصیت خود را از دست می دهند. زنجیره اطلاعات با به هم پیوستگی، می تواند امنیت را ایجاد نماید.

همانطور که اطلاعات یک سند، بر روی اوراق نوشته شده اند و این اطلاعات با به هم پیوستگی و در کنار هم قرار گرفتن، به سند هویت می بخشند، اطلاعات درون بلاکچین نیز همین خاصیت را خواهند داشت.

نظم درونی یک سند که بر اساس شماره پرونده، شماره صفحات و چند مورد نظارت بیرونی و یا حتی کپی هایی که جهت حفظ امنیت از سند ها گرفته شده است، محفوظ می ماند. در بلاکچین همین قاعده، اما به شکلی دیگر رعایت می شود. هر فرد با اطلاعات درونی خود نوعی از اوراق یک سند است که اطلاعات متعددی در دل خود انبار نموده است. در ادامه بیشتر با تعاریف مربوط به زنجیره بلاکی آشنا خواهیم شد.

برای مطالعه مقالات سرمایه گذاری، به مجله مالیات مدیا مراجعه فرمایید.

تولید بلاکچین چگونه بوده است؟

الگوریتم، دارای یک روند برای نوشتن برنامه کامپیوتری است. الگوریتم ها دستورالعمل های گام به گام برای انجام یک برنامه هستند. به واسطه الگوریتم، می توان نظم ایجاد کرد و با کمترین زمان و در عین حال کمترین هزینه به نتیجه رسید. بلاکچین به عنوان یک الگوریتم همتا به همتا شناخته شده که در آن در خصوص نحوه ارائه اطلاعات و ذخیره سازی آن ها تصمیم گیری می شود، معرفی شده است.

در روند تولید این زنجیره، برخی اشاره کرده اند که بلاکچین از یک فناوری و تکنولوژی ایجاد نشده است، بلکه جمع فناوری ها است. این ترکیب می تواند از داده ها، رمز ها، الگوریتم ها و مفاهیم مشابه دیگر تشکیل شده باشد. ورود داده های رمزنگاری شده به واسطه الگوریتم تعیین شده و رمزنگاری شده، باعث ایجاد یک زنجیره بزرگ خواهد شد.

تولید بلاکچین چگونه بوده است؟

در پایان این بخش به تصور غلطی که در خصوص این زنجیره در اذهان شکل گرفته است، پایان می دهیم. تصور این که ارز های دیجیتال، باعث ایجاد بلاکچین شده اند و به آن هویت داده اند، تصوری اشتباه است.

دلیل اول آنکه زنجیره بلاکی سال ها قبل از مشهور شدن ارز های دیجیتال مورد استفاده بوده، اما شهرت امروزه را نداشته است و از سوی دیگر یکی از کاربرد های زنجیره بلاکی، ایجاد امنیت ارز های دیجیتال و ارزش گذاری و رمزنگاری آن ها می باشد و این موضوع نیز به عنوان دلیل دیگر می تواند مطرح شود. لذا تفکر زنجیره بلاکی فقط مختص ارز های دیجیتال نیست و گستره زیادی از مشاغل و امور را شامل می شود.

در ادامه به کاربرد دیگری از این زنجیره اشاره خواهیم نمود که می تواند گواه این موضوع باشد.

برای آشنایی با بورس، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

انتقال پول از طریق بلاکچین

یکی از کار هایی که امروزه باعث سهولت در انجام کار ها شده است، ارتباطات الکترونیکی پولی و انجام معامله به این واسطه است. در این زنجیره، این کار به این صورت انجام می شود که انتقال پول بین دو طرف معامله، با ثبت اطلاعات همراه است. هر انتقال معادل ثبت یک رکورد است که اطلاعات مشخصی دارد.

زمان، محل تراکنش، مبداء ارسال و مقصد آن به همراه تاریخ ارسال و برخی اطلاعات لازم دیگر که همگی این موارد ضبط شده است. همانطور که در گذشته نیز مطرح شد، این اطلاعات به صورت اشتراک گذاری با تمام کسانی که در زنجیره حضور دارند، انجام می شود. یعنی یک کپی در اختیار همه قرار داده می شود.

اگر معامله نقص نداشته باشد، با تایید تمام گروه هایی که اشتراک دارند، این انتقال در زنجیره ثبت و انجام می شود. این یک نظارت جمعی است که ناظر بیرونی نیز بر این موضوع هیچ گونه دخلی نخواهد داشت.

انتقال پول از طریق بلاکچین

با توجه به توضیحات داده شده، شفافیت اشتراک و ارتباط کاملا مشخص می شود. شفافیت یعنی ایجاد اعتماد و این اعتماد نیز بر استحکام زنجیره خواهد افزود. به یقین، این مفهوم مخالفانی نیز دارد که آن ها موارد متعددی را به عنوان نقص می دانند و با این زنجیره موافق نیستند.

یکی از دلایل مخالفت، عدم وجود انواع نظارت ها است. گردش های مالی و نقل و انتقال برخی داده ها که ناظر بیرونی بر آن ها اشراف ندارد. در این گروه مخالفت ها، میتوان رد پای برخی دولت ها را یافت. از سوی دیگر وجود هزینه های زیاد برای ایجاد و فرهنگسازی این زنجیره گسترده در انواع مشاغل نیز از جمله موارد دیگری است که به مخالفت می انجامد.

حتی برخی مشکلات دیگر در حوزه نقل و انتقال داده های سیاه که اشاره به نقل و انتقال انواع اطلاعات و مبالغ گسترده از سوی مافیا های جهانی، و در برخی موارد امنیت و هزینه های آن مانند هزینه رمزنگاری و لزوم توجه به برنامه نویسی های متعدد و بسیاری از موارد مشابه این نکات، از جمله دلایل مخالفت با بلاکچین است.

برای مطالعه مقاله معامله بیت کوین چگونه انجام می ‌شود، اینجا را کلیک نمایید.

نکته پایانی

هر چند که موافقان و مخالفان متعددی بر توسعه یا عدم توسعه بلاکچین وجود دارند، اما نکته مهم آن است که این موضوع جایگاه خود را تثبیت نموده و در حال گسترش می باشد.

نکته پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مالیات مدیا رجوع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است