آموزش قدم به قدم صرافی کوینکس ( بخش۲ )

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 9 دقیقه

صرافی کوینکس یکی از معتبر ترین صرافی های شناخته شده در زمینه معاملات ارز های دیجیتال می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ و در هنگ کنگ کشور چین راه اندازی شده است و همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم، رابط کاربری بسیار ساده و راحتی داشته و کارمزد معاملات در آن بسیار کم است.
کوینکس، سطوح مختلف VIP را برای کاربران خود در نظر گرفته است که با توجه به آن ها هر فردی می تواند با خرید و نگهداری مقادیر مختلف از ارز CET، کارمزد معاملات خود را تقریبا به صفر برساند ! به طور کلی می توان گفت که این صرافی مزایای بی شماری از جمله سرعت بسیار بالا، تامین امنیت خریدار و فروشنده، ارائه قیمت های لحظه ای، عدم نگرانی بابت تحریم ها و غیره را در پی دارد.
در مقاله پیشین، به معرفی کلی این صرافی و توضیح مزایای آن و همچنین بررسی انواع سفارشات و روش های تریدینگ پرداختیم. در این مقاله تصمیم داریم شما را با جزییات این پلتفرم بیشتر آشنا کنیم. بدون شک، با کسب اطلاعات و دانش بیشتر می توانید قدم های محکم تری برای ورود به دنیای پیچیده و شگفت انگیز رمز ارز ها بردارید. پس تا انتها مقاله همراه ما باشید.

فضا تریدینگ صرافی کوینکس چگونه است ؟

قبل از هر چیزی باید بگوییم که پشتوانه این صرافی، استخر ماینینگ و یا بی تی سی Via BTC Pool، یک استخر استخراج ارز دیجیتال می باشد که بنیان گذار و مدیر این استخر جناب آقای یانگ هایپو است. فعالیت ViaBTC Pool در سال ۲۰۱۶ در کشور چین آغاز شده است و در حال حاضر به عنوان پنجمین استخر بزرگ بیت کوین و بزرگ‌ ترین استخر استخراج بیت کوین کش شناخته می شود.
تریدینگ و انجام معاملات در صرافی Coinex بسیار ساده و آسان می باشد و جای هیچگونه نگرانی برای کاربران وجود ندارد. بخشی به نام perpetual در این صرافی در نظر گرفته شده است که کاربران از طریق آن می‌ توانند وارد قرارداد های آتی ( future ) این صرافی شوند و از میزان رشد یا ریزش ارز ها، سودآوری داشته باشند. میزان سود بدست آمده به نحوه استفاده از روش‌ های تریدینگ در کوینکس نیز بستگی دارد.

 

در نظر داشته باشید که برای شروع ترید فیوچر باید از دانش و مهارت های کافی برخوردار باشید. بنابراین تا زمانی که در معاملات نقد یا همان spot صرافی‌ ها مهارت کافی را کسب نکرده اید به هیچ عنوان به فکر کسب سود از ترید فیوچر نباشید زیرا ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید !

Coinex صرافی محبوب برای ایرانی‌ ها !

همانطور که گفته شد عدم نگرانی از بابت تحریم در صرافی کوینکس منجر به جلب رضایت بسیاری از تریدر ها و کاربران به ویژه ایرانیان شده است. در حال حاضر، خدمات این صرافی در بیش از صد کشور جهان قابل دسترسی بوده و زبان های مختلفی را پشتیبانی می کند.
این در حالیست که بیشتر صرافی های بین المللی، خدماتی را به کاربران ایرانی ارائه نمی دهند و یا از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند. کوینکس بدون هیچ گونه فیلتری، خدمات گوناگونی را در اختیار ایرانیان قرار داده است و علاوه بر این، از پشتیبانی زبان فارسی نیز برخوردار است. بنابراین شما می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال یا بروز مشکلات مختلف در این صرافی، به راحتی با تیم پشتیبانی و متخصصان آن ارتباط برقرار نموده و مشکل خود را رفع کنید.
لازم به ذکر است که این صرافی برای ایران و همچنین کشور های تحت تحریم مانند عراق، سومالی، یمن، کره شمالی، سودان و غیره هیچگونه ممانعت و محدودیتی نداشته و کاربران ایرانی می توانند به راحتی مدارک هویتی خود را ارسال نمایند و حتی با شماره ‌تلفن ایران احراز هویت شوند و معاملات خود را در کوینکس آغاز کنند.
به طور کلی می توان گفت که رابط کاربری ساده و آسان در کنار آزادی عمل در ترید و همچنین دور بودن از تحریم ها، منجر به محبوبیت بیش از حد این صرافی در میان مردم به ویژه کاربران ایرانی شده است.

با اصطلاحات رایج در coinex آشنا شوید

آشنایی با اصطلاحات رایج در صرافی، به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر از این پلتفرم استفاده کنید و اقدامات هوشمندانه ای داشته باشید.
برای آموزش روش‌ های تریدینگ در کوینکس بهتر است با برخی از مهم ترین اصطلاحات آن آشنا شوید :

  • پوزیشن لانگ ( Long position ) : پوزیشن لانگ به معنا دریافت سود از رشد قیمت‌ ها می باشد. دقیقا مانند چیزی که در اسپات صرافی‌ ها وجود دارد.
  • پوزیشن شورت ( short position ) : این اصطلاح به دریافت سود از طریق ریزش قیمت‌ ها اختصاص دارد. یعنی در مواقع نزولی بودن قیمت‌ ها بتوان سود کرد.
  • اهرم ( leverage ) : با استفاده از اهرم کاربران می‌ توانند میزان سود یا زیان را افزایش دهند. اهرم ۱۰ یعنی سود و زیان با ضریب ۱۰ محاسبه میشود. به عنوان مثال ۱۰ درصد سود با این اهرم به معنای کسب سود ۱۰۰ درصد می باشد.
  • لیکویید شدن ( liquidations ) : این اصطلاح در پلتفرم فیوچر و مارجین کاربرد فراوانی دارد. در صورتی که پوزیشن به آن عدد برسد، کل سرمایه که اختصاص داده شده از دست خواهد رفت. دقت داشته باشید که این اتفاق در قسمت اسپات صرافی هرگز رخ نمی‌ دهد. توجه به لیکویید شدن در قسمت ترید فیوچر بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است کل سرمایه شما در عرض یک ساعت یا یک ماه یا یک سال از بین برود.

صرافی کوینکس بهتر است یا صرافی بایننس ؟

در حال حاضر، بایننس بزرگ‌ ترین صرافی دنیا می‌ باشد و کوینکس در شرایط فعلی نمی تواند به اندازه صرافی های بزرگی مانند بایننس خدمات ارائه کند و نیاز های کاربران را برطرف نماید و قطعا کمبود هایی دارد. اما بزرگترین مزیت coinex این است که ایران را تحریم نکرده است و کاربران ایرانی می توانند به راحتی از تمامی خدمات آن بهره مند شوند.
بزرگ‌ ترین مشکل صرافی بایننس برای کاربران ایرانی پیروی از تحریم‌ های آمریکا علیه ایران می باشد و به همین دلیل حساب کاربران ایرانی را مسدود کرده و ارز های آن ها را بلوکه می کند. در واقع این صرافی هیچگونه خدماتی را به کاربران ایرانی و سایر کشور های تحریم شده ارائه نمی کند. به همین دلیل بسیاری از افراد کوینکس را به بایننس ترجیح می دهند.

صرافی کوینکس بهتر است یا صرافی بایننس ؟

جالب است بدانید که صرافی کوینکس رتبه یازده هزارمین سایت پربازدید جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که صرافی بایننس در رتبه پانصد و چهارمین سایت پربازدید جهان قرار دارد. کوینکس رتبه ۴۱۲ در ایران را دارد چون بیشترین ورودی آن از کشور ایران می باشد و به همین ترتیب، باینس رتبه کشوری ۷۷۵ در آمریکا را به خود اختصاص داده زیرا بیشترین کاربران آن شهروندان آمریکایی هستند.

تریدینگ در کوینکس چه معایبی دارد ؟

همانطور که گفته شد، پلتفرم coinex در مقایسه با صرافی های بزرگ جهان از جمله بایننس، دارای نواقص و کمبود هایی می باشد که امیدواریم در آینده ای نه چندان دور برطرف شوند. در ادامه به معرفی برخی از کمبود های این صرافی میپردازیم :

  • تعداد رمز ارز هایی که در بخش ترید فیوچر از آن ها پشتیبانی می شود در مقایسه با صرافی بایننس بسیار کم است.
  • برای معامله روی هر ارز در صرافی کوینکس، باید ابتدا وارد آن قرارداد شوید و از قسمت اسپات صرافی نوع ارزی که مشاهده می‌ کنید و انتخاب نموده‌ اید را به بخش فیوچر صرافی انتقال دهید. در حالی که در بایننس کاربران میتوانند که هر دو این حالت ها را داشته باشند به این معنا که هم امکان ترید فیوچر با خود ارز مثل بیت کوین اتریوم و غیره وجود دارد و هم می‌ توان با استیبل کوین ها مثل تتر همان جا ترید را انجام داد.
  • صرافی‌ هایی مانند هیوبی یا بایننس برای بخش فیوچر خود یک نسخه test net در نظر گرفته اند که این امکان را فراهم می کند که کاربران پیش از ورود به پلتفرم اصلی و پر ریسکی مانند فیوچر، مهارت های خود را بسنجند و پس از بار ها آزمون و خطا و کسب تجربه و مهارت مورد نیاز، به ترید در محیط اصلی بپردازند. در حال حاضر چنین شرایطی در صرافی کوینکس وجود ندارد.

از اصلی ترین مزایای coinex که باعث محبوبیت این صرافی شده اند، پشتیبانی از قرارداد هایی که بدون تاریخ انقضا هستند در قسمت فیوچر می باشد. یعنی قرارداد های آینده ای که می‌ بندیم، تا زمانی که خودمان آن ها را نبندیم و لیکوید نشویم، دارای اعتبار بوده و تاریخ انقضا ندارند. به همین دلیل بسیاری از کاربران از این صرافی استفاده می کنند.

با قابلیت های اکسچنج کوینکس آشنا شوید

برخی قابلیت های این پلتفرم منجر به جلب رضایت کاربران و بهتر شدن فرآیند معاملات شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • شما می‌ توانید دارایی های خود را به‌ راحتی بین صرافی coinex و کیف پول امن آن یا همان Via Wallet انتقال دهید. فقط کافیست که کیف پول شخصی کوینکس را نصب کنید. کاربران می توانند از کیف پول‌ های Atomic و Coinomi نیز استفاده کنند.
  • همانطور که می دانید، استخر استخراج ViaBTC یکی از بزرگ‌ ترین و معروف‌ ترین استخر های ارز های رمزنگاری شده در جهان می باشد و از طریق صرافی کوینکس شما می‌ توانید به این استخر ماینینگ وصل شوید.
  • یکی از بهترین ویژگی های این پلتفرم، cloud mining یا همان استخراج ابری است که به معنای استخراج بدون نیاز به پرداخت پول برق و بدون داشتن دستگاه ماینینگ می باشد ! با استفاده از استخراج ابری و خرید تعرفه‌ های مختلف می توانید ارز های دیجیتال مختلف را استخراج کنید.
  • از دیگر امکانات و مزیت‌ های این صرافی می توان به استفاده از مارجین اشاره کرد. با این قابلیت، تریدر های حرفه‌ ای می توانند با در نظر گرفتن ریسک با اهرم یا Leverage معامله کنند.

کیف پول صرافی کوینکس چگونه است ؟

از آنجایی که پلتفرم coinex رمزگذاری نشده است، به همین دلیل کیف پول‌ های آن از فضای آفلاین یا cold storage استفاده نمی‌ کنند. با این وجود باید بگوییم که این کیف پول ها بسیار مطمئن هستند به طوری که تاکنون هیچ گزارشی از هک شدن والت ها توسط هکر ها منتشر نشده است.

برای مشاهده فیلم آموزشی معرفی ارز شیبا اینو، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

cold storage در واقع یک کیف پول آفلاین است که روی سکویی ذخیره و به اینترنت وصل نمی‌ شود. به همین دلیل می توان گفت که این کیف پول از دسترسی غیرمجاز، هک‌ های سایبری و سایر آسیب‌ پذیری‌ هایی که یک سیستم متصل به اینترنت دارد، در امان خواهد بود.

پول خود را چگونه به کوینکس انتقال دهیم ؟

برای ترید کردن ارز های دیجیتال مختلف و خرید و فروش آن ها باید حساب خود در صرافی را شارژ نمایید و در واقع پول های خود را به حساب کوینکس انتقال دهید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید :

  • ابتدا وارد اکانت خود در coinex شوید که از قبل ثبت‌ نام‌ کرده و آن را ساخته اید.
  • پس از ورود به اکانت باید از منوی بالای سایت و گزینه “ Assets ” استفاده کنید. پس از باز شدن کشو زیر منو، گزینه Deposit را انتخاب نمایید.
  • صفحه جدیدی برایتان باز خواهد شد که باید در این صفحه، رمز ارزی که قصد وارد کردن آن به کوینکس دارید را از قسمت Coin Type انتخاب کنید. در قسمت بعدی هم باید نوع بستر را وارد کنید.
  • در قسمت Deposit To می‌ توانید آدرس رمز ارز را مشاهده کنید و با کلیک روی دکمه Copy address، آدرس کپی می‌ شود که در واقع همان آدرسی است که وقتی از صرافی‌ های ایرانی تتر خریداری می‌ شود، باید در اختیار آن ها قرار داد تا بتوانند USDT کاربر را به آن انتقال بدهند.

هزینه معاملات تریدینگ coinex چقدر است ؟

این صرافی محبوب از مدل هزینه ای به نام “ مدل هزینه سر راست ” استفاده می کند تا هزینه های متفاوت را به کاربران تحمیل نکند. مبلغ پیشنهاد شده برای هزینه سر راست معادل ۰.۱ درصد می باشد که این مبلغ نسبت به میانگین معمول در بازار معاملات ارز دیجیتال کمتر است. میانگین هزینه متوسط در سایر صرافی‌ ها چیزی حدود ۰.۲۵ درصد می باشد.

هزینه معاملات تریدینگ coinex چقدر است ؟

هزینه ای که کاربران برای برداشت هر بیت کوین باید بپردازند، معادل ۰.۰۰۰۶ بیت‌ کوین است. این مبلغ با توجه به میانگین معمول در بازار در نظر گرفته شده است. طبق آخرین گزارشات، میانگین هزینه جهانی برداشت بیت‌ کوین چیزی حدود ۰.۰۰۰۸ می باشد.

نحوه سپرده‌ گذاری در صرافی کوینکس چگونه است ؟

کاربران صرافی coinex تنها با خرید و فروش و ترید کردن ارز های دیجیتال می توانند در این پلتفرم سرمایه گذاری کنند. از نظر اکسچنج کوینکس، به جز ارز دیجیتال هیچ کدام از روش دیگر سپرده‌ گذاری معتبر نیستند. برای شروع مبادلات در این صرافی در قدم اول باید ارز مورد نیاز را از صرافی های دیگر خریداری نموده و سپس آن ها را به‌عنوان سپرده در coinex واریز کنید.
برای سپرده گذاری در این صرافی باید مراحل زیر را طی کنید :

  1. ابتدا به وب سایت صرافی مراجعه نمایید و از قسمت گوشه بالا سمت راست گزینه دارایی‌ ها یا Assets را انتخاب نمایید.
  2. در مرحله بعدی باید سکه‌ واریزی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی سپرده یا Deposit کلیک نمایید.
  3. برای واریز نمودن BTC به مقصد مورد نظرتان می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. در روش اول باید از آدرس برای واریز استفاده کنید. شما می توانید به راحتی آدرس را در کلیپ بورد کپی کنید. برای این کار فقط کافی است که روی نمادی که در سمت راست آن قرار دارد، کلیک کنید. سپس کپی را در آدرس خروجی پلتفرم ارسال‌ کننده قرار داده و درخواست واریز BTC را با کلید submit ثبت کنید.

روش دوم، استفاده از کد QR برای واریز می‌ باشد. برای این کار، در قدم اول باید BTC را از پلتفرم ارسال‌ کننده خارج کنید و از اسکنِ کد QR استفاده نمایید. بنابراین کد QR ارائه شده توسط پلتفرم ارسال کننده را اسکن کنید و با استفاده از آن، BTC را در صرافی کوینکس واریز نمایید.

سوالات متداول

صرافی بایننس بهتر است یا کوینکس ؟

صرافی بایننس برای ایرانیان تحریم است در حالی که شما می توانید از تمام خدمات کوینکس به آسانی استفاده کنید.

اکسچنج coinex چه مزایایی دارد ؟

سرعت بالا، تامین امنیت خریدار و فروشنده، امکان معاملات آتی، دور بودن از تحریم ها، پشتیبانی از قرارداد های بدون تاریخ انقضا و پشتیبانی از رمز ارز های مختلف، از مزایای این صرافی هستند.

روش های تریدینگ در کوینکس کدامند ؟

Limit ،Market و Stop order ،Margin و Future از روش های معامله در این صرافی هستند که در مقاله قبلی به توضیح آن ها پرداختیم.

نتیجه گیری

کوینکس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است که در حال حاضر خدمات آن در بیش از ۱۰۰ کشور جهان قابل دسترس می باشد. این صرافی یکی از بهترین گزینه ها برای کاربران ایرانی است چرا که از قوانین تحریم ها پیروی نمی کند و ایرانیان میتوانند از سرویس و خدمات آن بهره مند شوند. این پلتفرم اکسچنج از مزایای بیشماری برخوردار است اما با این حال در مقابل صرافی های بزرگ و مطرح جهان مانند بایننس، همچنان ضعف هایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است