آشنایی کامل و قدم به قدم با صرافی Korbit

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

صرافی Korbit یک صرافی ارز رمزنگاری شده در کشور کره است. این کشور از اولین سال های پیدایش ارز های دیجیتال به یکی از قوی ترین مراکز رمزنگاری ارز های دیجیتال تبدیل شد و اکنون قوی ترین و بزرگ ترین صرافی ها را در خود جای داده است.

ویژگی های صرافی Korbit

به طور کلی نمی توان یک سری قوانین جامع نوشت و آن را ویژگی های بهترین صرافی ارز دیجیتال نامید، زیرا هر صرافی ارز دیجیتال دیدگاه و موقعیت اختصاصی خود را دارد و کاربر نیز با توجه به ویژگی های خاص آن صرافی آن را انتخاب می کند.

ویژگی های صرافی Korbit

تقریبا تمام صرافی های موجود در بازار ارز های دیجیتال، تمام یا قسمتی از کتاب سفارشات و یک نمودار قیمت ارز رمزنگاری شده دارند و تاریخ سفارش را نشان می دهند. همچنین بیشتر صرافی های دیجیتال جعبه های خرید و فروش نیز دارند.

اما صرافی Korbit علاوه بر ویژگی هایی که بالاتر ذکر شد، دارای مزیت های زیر نیز هست :

  • تعداد زیادی رمز پایه دارد.
  • مدیریت دارایی آن ایمن است و از فن آوری معتمد استفاده می کند.
  • بهترین مرکز مشتری و پشتیبانی فعال دارد.

مزایای صرافی KorBit

  1. نگهداری سکه ها در سرد خانه

این شرکت ادعا می کند که از روش ذخیره سازی سرد استفاده می کند و بیشتر سکه ها را در سردخانه نگهداری می کند.

نگهداری سکه ها در سرد خانه

این روشی است که توسط بسیاری از شرکت ها و صرافی ها انجام می شود تا امنیت کیف پول کاربر را به شدت افزایش دهد.

  1. هزینه ها و کارمزد های پایین و ایجاد فضای رقابتی

در صرافی Korbit کاربران به دو دسته سازنده و دریافت کننده تقسیم می شوند. سازندگان در بازار ارز دیجیتال معامله کنندگانی هستند که در کتاب ثبت سفارش ورود جدید ایجاد می کنند. دریافت کنندگان و یا وصول کنندگان نیز کسانی هستند که با بهترین قیمت درج می شوند. در این صرافی قیمت ها به ترتیب از ۰.۰۸ تا ۰.۲۰ شروع می شوند و با بالا رفتن حجم معاملات امکان کاهش این مبلغ نیز وجود دارد.

  1. امکان نقل و انتقالات بانکی در کره جنوبی

این صرافی امکان انجام نقل و انتقالات بانکی از بانک های کره را فراهم کرده است و از آن بهتر این است که هیچگونه کارمزد و هزینه ای برای این معاملات دریافت نمی کند. این در حالی است که بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال در کره معاملات و نقل و انتقالات بانکی یا توسط کارت های اعتباری را پشتیبانی نمی کنند. این ویژگی نیز یکی از مزایای خاص صرافی Korbit است که آن را به یکی از اولین انتخاب های کاربران تبدیل کرده است.

  1. پشتیبانی از ارز های دیجیتال متنوع

این صرافی از ارز های دیجیتال زیر در برابر واحد رسمی پول کره پشتیبانی می کند :

  • Bitcoin ( بیت کوین )
  • Bitcoin Cash ( بیت کوین کش )
  • Ethereum ( اتریوم )
  • Ethereum Classic ( اتریوم کلاسیک )
  • Ripple ( ریپل )
  • Litecoin ( لایت کوین )
  • Dash ( دش )
  • Zcash ( زی کش )
  • Monero ( مونرو )
  • Augur ( اگور )
  • Steem ( استیم )
  1. استفاده از پلتفرم مناسب

صرافی Korbit از سکوی مبتنی بر وبی استفاده می کند که محکم و قابل اعتماد است. همچنین نمودار بندی آن توسط شرکت معتبر TradingView ارائه شده است. علاوه بر این تاریخ سفارش ( کتاب و نوار سفارش ) با طراحی دقیق و خوانا در زیر نمودار قرار گرفته شده است.

  1. رضایت کاربران

با اینکه این شرکت در کره جنوبی تاسیس شده و بیشتر کاربران آن کره ای هستند و بسیاری از مزایا از جمله نقل و انتقالات بانکی تنها به بانک های کره و به واحد پول کره انجام می شود، با این حال کاربران غیر کره ای نیز از عملکرد و نحوه معاملات و کارمزد راضی هستند و بازخورد تمام آن ها از عملکرد این صرافی مثبت بوده است.

کارمزد و هزینه های این صرافی ارز دیجیتال چگونه می باشد ؟

  1. هزینه های معاملاتی

در این صرافی میزان کارمزد سازنده صرافی از میزان کارمزد گیرنده کمتر و در حال حاضر ۰.۰۸ درصد است. تنها صرافی که کارمزدی کمتر از این شرکت دارد، صرافی جدید GoPax است که هزینه گیرنده کمتری دارد و تنها رقیب این شرکت کره ای محسوب می شود. در حالیکه با نگاهی به آمار ها و با در نظر گرفتن میانگین جهانی هزینه های سازنده صرافی Korbit به طور محسوسی از دیگر صرافی های دیجیتال پایین تر است که این ویژگی خود یک مزیت بزرگ نسبت به سایر رقبا در سطح جهانی محسوب می شود. این صرافی برای خریداران کارمزد ۰.۲۰ درصد را تعیین کرده که هم با میانگین جهانی و هم با میانگین کشور کره جنوبی کاملا مطابقت دارد.

  1. هزینه های برداشت

میزان هزینه برداشت بیت کوین از این صرافی با بسیاری از صرافی های دیگر تفاوت زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا فضای رقابتی بین این صرافی و دیگر صرافی ها ایجاد شود.

 

در صرافی کوربیت هنگام برداشت یک بیت کوین، صرافی به میزان ۰.۰۰۰۱ بیت کوین هزینه دریافت می کند. طبق تحقیقات انجام شده توسط ArekCrypto.com متوسط این میزان در مقیاس جهانی حدود ۰.۰۰۰۶ بیت کوین در هر بار برداشت یک بیت کوین است. که این تفاوت هزینه باعث رقابتی شدن میزان هزینه برداشت از صرافی کوربیت شده است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم یکی دیگر از بهترین صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. صرافی Korbit یکی از قدیمی ترین و امن ترین صرافی های رمزنگاری شده در کشور کره است. مزایای این شرکت باعث شده تا محبوبیت زیادی میان کاربران کره ای و غیر کره ای پیدا کند. همچنین تفاوت میزان هزینه های معاملاتی و کارمزد این صرافی باعث ایجاد فضایی نو و رقابتی میان دیگر صرافی ها شده است.

با این حال مشاوران ارز دیجیتال توصیه میکنند که در صورت استفاده از ارز های دیجیتال رمزنگاری شده همیشه میزانی سکه را در کیف پول خصوص خود نگهداری کنید.

توصیه می کنیم برای انجام معاملاتی امن و بدون ضرر برای انتخاب صرافی و نوع و چگونگی ثبت نام حتما مشاوره با متخصصین این زمینه را در برنامه خود قرار دهید. برای اطلاع از آخرین قوانین و راهکار های دنیای مالیات، حقوق و معاملات ارز های دیجیتال می توانید مالیات مدیا را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است