۱۰ منبع عالی برای سرمایه گذاری

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سرمایه گذاری امن و مطمئن یکی از مهم ترین دغدغه های هر انسانی می باشد. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، هرکسی به دنبال راهی جهت اندوختن سرمایه و پس انداز برای آینده خود و خانواده اش می باشد. سوالی که این روزها ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده است، این است که چگونه دارایی و سرمایه خود را حفظ کنیم و برای این کار در کجا سرمایه گذاری کنیم؟ به طور کلی برای حفظ سرمایه، باید وجه مالی خود را به یک یا چند نوع دارایی تبدیل کنید که برای مدتی در زمان آینده نگهداری و حفظ خواهد شد. در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات در سرمایه گذاری، مدیریت ثروت سرمایه گذاران می باشد که شامل مجموعه درآمدهای فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی می شود. در واقع برای حفظ سرمایه و دارایی خود باید از مصرف امروز، به امید بازدهی و سوددهی آینده چشم پوشی کنید. با یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند می توانید از سود قابل توجهی در آینده بهره مند شوید.
با توجه به چارچوب ها و قوانین اقتصادی داخلی، روش هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد که در این مقاله به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین و معتبر ترین آن ها می پردازیم.

اهمیت سرمایه گذاری را دست کم نگیرید!

بسیاری از افراد، ساعات زیادی از شبانه روز را مشغول کار کردن و تلاش برای کسب درآمد هستند و این کار لازمه تامین رفاه، آرامش و آسایش در زندگی می باشد. این روز ها بدون پول، تقریبا زندگی کردن غیر ممکن است! چرا که تامین تمام نیاز های ما از جمله خرید خانه، خوراک، پوشاک، خودرو و هزینه های ازدواج و تحصیل فرزندان در گرو درآمد و سرمایه می باشد. بنابراین، افراد تمام سختی ها و خستگی ها را به جان می خرند تا بتوانند درآمد کافی برای امرار معاش به دست آورند. اما مسئله اینجاست که با توجه به تورم موجود و رشد روزافزون قیمت ها، تنها درآمد ماهانه برای تامین نیاز ها کافی نیست. با توجه به این موضوع، همه ما نیازمند سرمایه ای مازاد بر درآمد ماهانه خود هستیم که این کار با ذخیره بخشی از دارایی های خود و سرمایه گذاری در بخش های گوناگون محقق می شود تا بتوانیم در بلند مدت از سود قابل توجهی بهره مند شویم.

 

بهترین روش های سرمایه گذاری کدامند؟

همانطور که گفته شد، یافتن بهترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری یکی از دغدغه های اساسی هر انسانی است. چرا که سرمایه هر کس از ارزشمند ترین دارای های اوست که سال ها برای جمع آوری آن تلاش کرده است. در این بخش شما را با ۱۰ منبع عالی برای سرمایه گذاری آشنا می کنیم:

  1. حساب‌ های سپرده بانکی

حساب های سپرده بانکی

بانک‌ها و سپرده‌های بلند مدت آن ها، سالیان سال است که به عنوان یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در ایران شناخته شده اند. شاید بتوان گفت که این روش بازده بسیار اندکی دارد، اما از مزایای آن می توان به ریسک پایینی که دارد اشاره کرد که آن را به یکی از مطمئن ترین روش ها برای سپردن سرمایه تبدیل کرده است.

  1. بورس

نه تنها در ایران، بلکه در بیشتر کشورها ورود به بازار بورس و خرید سهام، به عنوان یکی از مهم ‌ترین و اصلی ترین روش های سرمایه گذاری شناخته شده است. به طور کلی می توان گفت که رونق و رشد بازار بورس به نشان رشد اقتصادی کشورها می باشد. در سال‌های اخیر، توجه عموم مردم به بازار بورس بسیار بیشتر شده است و سرمایه های فراوانی در این بازار ذخیره شده و صرف خرید سهام های گوناگون شده است. به طور کلی، میزان بازدهی بورس به سبد سهام هر فرد بستگی دارد و با توجه به آن متغیر است.

  1. صندوق های سرمایه گذاری

بسیاری از افراد هستند که فرصت یا دانش کافی برای سرمایه گذاری ندارند. بهترین گزینه برای این دسته افراد و همچنین تازه‌ کاران، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری می باشد. این صندوق ها را با توجه به نوع سرمایه‌گذاری و نحوه خرید و فروش به دسته‌های گوناگونی تقسیم می کنند.
یکی از انواع آن ها، صندوق‌ سرمایه گذاری درآمد ثابت است که حدود ۷۵ تا ۹۵ درصد از سرمایه خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص می‌دهد. این صندوق ها ریسک کمتری دارند و از جذابیت بالایی برخوردار هستند. هم چنین، میزان سود آن ها دستخوش تغییراتی می باشد.
نوع دوم، صندوق سرمایه گذاری مختلط نام دارد که ۴۰ الی ۶۰ درصد دارایی‌های خود را به اوراق بهادار اختصاص می دهد. اگر ریسک پذیری کمتری دارید، این صندوق گزینه مناسبی برای شماست.
نوع بعدی، صندوق سرمایه گذاری در سهام است که در واقع پر ریسک ترین و در عین حال پر بازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری می باشد. این صندوق‌ها حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های خود را در بورس سرمایه گذاری می‌کنند که مبلغ قابل توجهی است.

اگر می خواهید بدانید شرکت های سرمایه گذاری و سپرده گذاری چه خدماتی ارائه می دهند بر روی این لینک کلیک کنید.

  1. صندوق اوراق قرضه

اوراق قرضه یکی از انواع اوراق بهادار است که با توجه به آن، صادر کننده به عنوان بدهکار خریدار یا سرمایه‌گذار تلقی می‌شود. این اوراق همانند وام های بانکی یکی از روش های تامین مالی هستند که افراد به منظور اجرای پروژه، مبلغی را از خریداران اوراق دریافت می‌کنند و متعهد می‌شوند که مبلغ دریافت شده را با احتساب بهره آن ریال طی بازه زمانی تعیین‌شده به خریداران بازگردانند. برخی از افراد از این روش برای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

  1. طلا و سکه

طلا و سکه

جواهرات و سکه طلا همواره به عنوان یک کالای مطمئن برای سرمایه گذاری تلقی می شوند و خرید و فروش آن ها از گذشته بسیار پرطرفدار بوده است. این نوع سرمایه گذاری به شکل های مختلفی اعم از خرید انواع سکه طلا یا خرید طلای آب شده و مستعمل صورت می گیرد. از آن جایی که قیمت طلا و مشتقات آن به دو عامل اصلی یعنی قیمت جهانی طلا و قیمت دلار بستگی دارد، برای بررسی روند تغییرات قیمت طلا باید به این دو مرجع اصلی مراجعه نمایید.

  1. ارز

بازار خرید و فروش دلار به عنوان یکی از مهم ترین و اصلی ترین ارزهای بین المللی، همواره داغ و پرطرفدار بوده است. این روز ها بسیاری از افراد برای حفظ ارزش دارایی های خود، پول رایج کشور را به دلار تبدیل می کنند. افزایش قیمت داخلی دلار طی سال های اخیر، سود خوب و قابل توجهی برای دارندگان به دنبال داشته است.

  1. ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر موارد ذکر شده سابقه کوتاه تری دارد اما در همین مدت زمان اندک، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است. امروزه بازار رمز ارزها در سراسر جهان داغ و پر تب و تاب است و بسیاری از مردم به وسیله ترید و خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، به سرمایه گذاری و افزایش ارزش دارایی های خود می پردازند. تا کنون، این بازار هیجان انگیز از رشد چشم گیری برخوردار بوده است و این موضوع مردم را بیشتر به سمت معاملات رمز ارزها سوق می دهد. بسیاری از متخصصان، این بازار را به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری معرفی کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات ارزهای دیجیتال را که توسط مالیات مدیا منتشر شده است، مطالعه فرمایید.

  1. مسکن

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، خرید ملک و مسکن است. این روش به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد مخصوصا در شرایط فعلی جامعه که شاهد رشد چشمگیر قیمت مسکن بوده ایم. از طرفی هم نقدشوندگی این سرمایه کمتر است چرا که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و کمتر کسی توانایی خرید ملک شما را دارد. با این تفاسیر همچنان خرید مسکن به عنوان یکی از مهم ‌ترین روش های سرمایه‌ گذاری‌ در ایران محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که نوسانات قیمت این بازار به عواملی همچون موقعیت جغرافیایی، سیاست‌های شهری و سایر متغیر ها از جمله قیمت مصالح، بستگی دارد.

  1. خرید زمین

برخی از مردم هم برای سرمایه خود را صرف خرید زمین می کنند. در این روش پیشنهاد می کنیم زمین هایی را خریداری کنید که از رشد آن ها در آینده اطمینان دارید زیرا نقدشوندگی زمین حتی از مسکن هم کمتر است و تنها قشر خاصی از جمله کسانی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنند، برای خرید زمین هزینه می کنند.

  1. خرید ماشین

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، خرید و فروش خودرو می باشد. رشد ناگهانی و قابل توجه قیمت خودرو در سال های اخیر، طمع مردم را برای خرید ماشین با نیت فروش چند برابری آن ها در آینده، افزایش داده است.

نتیجه گیری:

با توجه به تورم های سنگین و شرایط اقتصادی جامعه، ذخیره سازی و حفظ سرمایه برای آینده یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر فرد باید انجام دهد. روش های بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارد که مردم با توجه به شرایط خود هر یک از آن ها را انتخاب می کنند. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری را معرفی کردیم تا بتوانید تصمیم سرنوشت سازی برای تامین رفاه آینده خود بگیرید.برای مشاوره مالیاتی و مشاهده قوانین مالیاتی به صورت گرافیکی می توانید به اینستاگرام ما مراجعه کنید.

۲ دیدگاه دربارهٔ «۱۰ منبع عالی برای سرمایه گذاری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است