فناوری بلاک چین چگونه کار می‌ کند؟ با این فناوری روز دنیا آشنا شوید

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 4 دقیقه

همانطور که در مقاله فناوری بلاک چین چیست بیان شده است، سه فناوری اساسی جود دارد که برای ایجاد فناوری بلاک چین با هم ترکیب می‌ شوند، هیچ کدام جدید نیستند. بلکه هماهنگی و کاربرد آنهاست که جدید است.

این فناوری‌ ها عبارتند از :

  • رمزنگاری کلید خصوصی.
  • شبکه توزیع شده با یک دفتر مشترک.
  • انگیزه ای برای سرویس دهی به معاملات ، نگهداری سوابق و امنیت شبکه.

در متن زیر توضیحی در مورد چگونگی همکاری این فناوری ‌ها برای تأمین روابط دیجیتالی ارائه شده است.

فناوری بلاک چین

کلید های رمزنگاری

دو نفر مایلند از طریق اینترنت معامله کنند. هر کدام از آن‌ ها یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارند. هدف اصلی این مولفه از فناوری بلاک چین، ایجاد مرجع هویت دیجیتال ایمن است. هویتی که مبتنی بر داشتن ترکیبی از کلید های رمزنگاری خصوصی و عمومی است.

کلید های رمزنگاری

ترکیبی از این کلید ها می ‌تواند به عنوان :

  • یک فرم رضایت بخش.
  • ایجاد یک امضا دیجیتالی بسیار مفید تلقی شود.

به نوبه خود، این امضا دیجیتالی کنترل شدید بر مالکیت افراد بر دارایی خود را فراهم میکند.

اما کنترل قوی مالکیت برای ایمن کردن روابط دیجیتالی کافی نیست. در حالی که احراز هویت حل شده است، باید با ابزاری برای تایید تراکنش ‌ها و مجوز ها ترکیب شود.

برای بلاک چین (زنجیره بلوکی)، این کار با یک شبکه توزیع شده آغاز می ‌شود.

یک شبکه توزیع شده

با تست اگر درختی در جنگل سقوط کند، می توان فایده و نیاز به شبکه توزیع شده را درک کرد. اگر درختی در یک جنگل بیفتد، با دوربین ‌هایی برای ثبت سقوط آن، می‌توان اطمینان داشت که درخت سقوط کرده است. ما برای این رخداد شواهد تصویری داریم، حتی اگر جزئیات (چرا یا چگونه) ممکن است نامشخص باشد.

یک شبکه توزیع شده

بیشتر ارزش فناوری بلاک چین این است که این، یک شبکه بزرگ است که اعتبار سنج ‌ها، مانند دوربین ‌های مشابه، به اتفاق نظر می رسند که همزمان شاهد یک چیز مشابه هستند. آن ها به جای دوربین، از تأییدیه ریاضی استفاده میکنند.

به طور خلاصه ، اندازه شبکه برای امنیت شبکه مهم است.

این یکی از جذاب‌ ترین ویژگی ‌های فناوری بلاک چین و بیت کوین است، بسیار بزرگ است و از قدرت محاسباتی زیادی برخوردار است. در زمان نوشتن این مقاله ، بیت کوین با ۳،۵۰۰،۰۰۰ TH/s، بیش از ۱۰،۰۰۰ بانک بزرگ در جهان، امن است.

امنیت اتریوم که هنوز نابالغ ‌تر نسبت به بیت کوین است، با حدود ۱۲.۵ TH/s امنیت بیشتری نسبت به گوگل دارد و تنها دو سال از عمر آن میگذرد و هنوز هم در حالت آزمایشی است.

سیستم ثبت

هنگامی که کلید های رمزنگاری با این شبکه ترکیب می‌ شوند، یک شکل فوق العاده مفید از تعاملات دیجیتالی ظاهر میشود.

سیستم ثبت

این روند با گرفتن کلید خصوصی آن ها توسط A آغاز میشود و به نوعی اعلام می کند در مورد بیت کوین، که شما مبلغ ارز رمزنگاری شده را ارسال میکنید و آن را به کلید عمومی B متصل میکنید.

پروتکل

یک بلوک حاوی یک امضای دیجیتال، مهر زمان و اطلاعات مربوطه سپس برای همه گره ‌های شبکه پخش میشود.

یک واقع گرای ممکن است آزمایش سقوط درخت در جنگل را با پرسش زیر به چالش بکشد.

چرا یک میلیون کامپیوتر با دوربین در انتظار سقوط یک درخت هستند؟ به عبارت دیگر، چگونه توان محاسباتی را برای سرویس دهی به شبکه، برای ایمن سازی آن جذب میکنید؟

پروتکل

در فناوری بلاک چین های باز و عمومی، این کار استخراج است. استخراج از رویکردی منحصر به فرد برای یک مسئله باستانی اقتصاد تراژدی عوام ساخته شده است.

با استفاده از زنجیره بلوک، با ارائه دادن قدرت پردازش به رایانه‌ شما برای سرویس دهی به شبکه، پاداش دیگری برای یکی از رایانه ‌ها در نظر گرفته شده است. از علائق شخصی فرد برای کمک به تأمین نیاز های عمومی استفاده میشود.

با استفاده از بیت کوین، هدف این پروتکل، حذف این امکان است که بیت کوین مشابه در معاملات جداگانه به طور همزمان استفاده شود، به گونه ای که تشخیص این مشکل باشد.

اینگونه است که بیت کوین میخواهد مانند طلا، به عنوان دارایی عمل کند. بیت کوین و واحد های پایه آن ها (ساتوشی) باید منحصر به فرد باشند تا برای افراد، دارای ارزش باشند. برای دستیابی به این هدف، نود ها سرویس دهنده شبکه با تلاش برای حل مشکلات ریاضی اثبات کار، تاریخ معاملات و تراکنش ‌های مالی مربوط به هر بیت کوین را ایجاد و حفظ می کنند.

آن ها اساساً با قدرت پردازنده خود رأی می دهند، توافق خود را در مورد بلاک های جدید بیان میکنند یا بلوک های نامعتبر را رد میکنند. وقتی اکثر ماینر ها به همان راه حل میرسند، آن ها یک بلوک جدید به زنجیره بلاک بلاک چین اضافه میکنند. این بلوک دارای مهر زمان است و همچنین میتواند حاوی داده یا پیام باشد.

در اینجا یک زنجیره بلوک وجود دارد :

در فناوری بلاک چین نوع، مقدار و تأیید برای هر بلاک چین متفاوت است. این مسئله مربوط به پروتکل بلاکچین است یا قوانینی برای تراکنش معتبر یا نامعتبر یا ایجاد یک بلاک جدید معتبر است. روند تأیید را می توان برای هر بلاک چین تنظیم کرد. وقتی نود های کافی در مورد چگونگی تأیید معاملات به توافق برسند، میتوان هر قانون و مشوق مورد نیاز را ایجاد کرد.

این وضعیت برای انتخاب و امتحان کردن است و مردم فقط شروع به آزمایش میکنند.

در اینجا یک زنجیره بلوک وجود دارد

در حال حاضر که در حال توسعه فناوری بلاک چین هستیم، چنین آزمایشاتی در حال انجام است. تنها نتیجه گیری انجام شده تاکنون این است که ما هنوز ویژگی‌ های کامل پروتکل ‌های بلاک چین را درک نکرده‌ ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است