اولین استادیوم فوتبال متاورس جهان (منچسترسیتی استادیوم متاورس را راه اندازی میکند)

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با گسترش دنیای مجازی متاورس، همه روزه اخبار جدیدی از نفوذ بیشتر این فناوری در شاخه‌ها و صنایع مختلفی به گوش می‌خورد. اگر اهل ورزش و به خصوص فوتبال هستید، باید به شما بگوییم که متاورس به این صنعت نیز وارد شده و قصد ایجاد تحول و دگرگونی در این ورزش را دارد. منچسترسیتی ساخت اولین استادیوم فوتبال جهان را در داخل متاورس با کمک کارشناسان واقعیت مجازی سونی آغاز کرده است.

شرکت Hawk-Eye که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تابع فناوری و سرگرمی در جهان به‌شمار می‌آید، با استفاده از تجزیه و تحلیل تصاویر و استفاده از فناوری‌های مختلف، قصد دارد تا استادیوم باشگاه منچسترسیتی را به عنوان یک استادیوم در دنیای واقعیت مجازی شبیه سازی کند و نام اولین سازنده استادیوم فوتبال متاورس را به یدک بکشد. مسئولان باشگاه و کارشناسانی که بر روی این پروژه کار می‌کنند، پیش بینی می‌کنند که به کمک فناوری‌های موجود بتوانند چندین بار استادیوم مجازی Etihad را از هواداران فوتبال پر کند و به هوادارانی که ممکن است هرگز به منچستر نروند اجازه دهد تا بازی‌های زنده را از خانه خود در هر کجای دنیا تماشا کنند. باشگاه منچسترسیتی که اکنون از پیشگامان لیگ برتر در دنیای دیجیتال به شمار می‌رود، قراردادی سه ساله با شرکت سونی برای ساخت استادیوم فوتبال متاورس امضا کرده است. اگرچه این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است، اما اقدامات اولیه آن فراهم شده و طی بازدیدی که تیم کارشناسان این شرکت از باشگاه منچسترسیتی داشته‌اند، توانستند تا از باشگاه منچسترسیتی به صورت دیجیتالی نقشه برداری کنند و آن را در واقعیت مجازی بازسازی نمایند. این پروژه با هدف ایجاد فرصت تماشای بازی‌های زنده فوتبال در سراسر جهان شروع به کار کرده است. اگر شما هم یکی از طرفداران این تیم محبوب هستید و علاقه‌مندید تا اطلاعات بیشتری در مورد این پروژه کسب نمایید؛ پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه مالیات مدیا باشید تا با پروژه استادیوم فوتبال متاورس بیشتر آشنا شویم.

اینفوگرافیک اولین استادیوم فوتبال متاورس جهان

باشگاه منچسترسیتی چگونه اقدام به ساخت استادیوم فوتبال متاورس می‌کند؟

پیش از آن که به نحو شکل ‌گیری استادیوم فوتبال متاورس بپردازیم، بیایید کمی با پیشرفت‌های گذشته فناوری متاورس آشنا شویم. متاورس در اصل یک نسخه واقعیت مجازی از اینترنت است که شرکت کنندگان می‌توانند توسط آواتارهای دیجیتالی در آن تعامل داشته باشند و به جستجو در این دنیای مجازی بپردازند.

همان‌طور که می‌دانید شرکت فیس ‌بوک در تحقق این دنیای مجازی پیشتاز است و قصد دارد مجموعه‌ای از فضاهای مجازی را ایجاد کند که کاربران در آن بتوانند با افراد دیگری که در فضای فیزیکی مشابه نیستند، تعامل داشته باشند. به عنوان مثال یکی از این فضاها که اخیرا با محبوبیت بالایی برخوردار شد، کنسرت در متاورس بود که افراد این فرصت را داشتند تا در کنسرت هنرمند محبوب خود به طور مجازی حضور پیدا کنند. بازدیدکنندگان در این فضاهای مجازی می‌توانند کار کنند، بازی کنند، یاد بگیرند، خرید کنند، ایجاد محتوا کنند و با دوستان خود در سایر نقاط دنیا ارتباط برقرار کنند.

از اقدامات دیگری که در حال بررسی هستند و پیش بینی می‌شود انجام آن‌ها در این دنیای مجازی امکان پذیر باشند،  می‌توان به ملاقات طرفداران با بازیکنان در متاورس، تعامل با یکدیگر و خرید محصولاتی است که در زندگی واقعی در دسترس نیستند، اشاره کرد.

 

 

تجربه‌ای که در استادیوم فوتبال متاورس می‌توانید تجربه کنید این است که شما می‌توانید یک بازی را برای خود بازسازی کنید و بازی را به صورت زنده تماشا کنید، در واقع شما بخشی از این فرآیند خواهید بود و می‌توانید در آن به سبک خود به کسب تجربه بپردازید.

Nuria Tarr، مدیر ارشد بازاریابی و تعامل هواداران گروه فوتبال شهر، می‌گوید: “این فرآیند به صورت نامحدود و کاملا مجازی برگزار خواهد شد. با این حال کاربران می‌توانند بر روی چیزی که می‌خواهند در آن لحظه تماشا کنند، کنترل داشته باشند. کاربران این فرصت را دارند تا از هر زاویه‌ای که می‌خواهند در استادیوم بازی را تماشا کنند”

در حال حاضر متاورس از طریق هدست قابل دسترسی است و از طریق کنترل ‌کننده‌های دستی هدایت می‌شود. توسعه دهندگانی که در زمینه فوتبال و واقعیت مجازی کار می‌کنند، معتقدند که این فناوری در حال حاضر امکان برگزاری یک مسابقه را در نسخه دیجیتالی، شبیه به ظاهر بازی ویدئویی فیفا را فراهم کرده است، اما با پیشرفت آن در آینده، طرفداران می‌توانند بازی‌های واقعی را در یک استادیوم مجازی تماشا کنند.

Andy Etches، یکی از بنیان‌گذاران شرکت Rezzil، توسعه دهنده بازی متاورس Player 22 که توسط باشگاه‌های لیگ برتر برای آموزش بازیکنان از آن استفاده می‌شود، می‌گوید:

ارائه بازی‌های واقعی در دنیای مجازی متاورس امری دور از انتظار نیست، اما در مرحله مقدماتی آن، به احتمال زیاد بازی‌ها به صورت نسخه رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

Nuria Tarr در ادامه اضافه می‌کند:

این که افراد برای تماشای بازی‌های فوتبال بر روی مبل خود بنشینند و به تماشای بازی بپردازند، یک تصویر نوستالژی است و احتمال نمی‌رود که در ۱۰ یا حتی ۵ سال آینده دیگر به این صورت به تماشای بازی‌ها بپردازیم و تکنولوژی خیلی سریع‌تر از چیزی که فکر کنید در حال پیشرفت است

بسیاری از طرفداران فوتبال با فیفا آشنایی دارند و تا کنون تجربه بازی این بازی ویدیویی را داشته‌اند. حال باید در نظر بگیرید که این بازی به دنیای واقعی می‌آید و فرصت جدیدی را به هواداران خواهد داد تا از آن بیش از پیش لذت ببرند.

هیچ باشگاه دیگری در جهان به اندازه منچسترسیتی که اخیراً با غول فناوری سونی قراردادی سه ساله امضا کرده است، در حال کاوش در زمینه فناوری و پتانسیل آن برای توسعه بیشتر نیست و این همان چیزی است که کاوش در مرزهای جدید، قدم گذاشتن در جهان‌های ناشناخته، ساختن آن‌ها، شکل دادن به ساختار آینده ما را به وجود می‌آورد و پس از اولین ماراتن در متاورس، اکنون این فوتبال است که به‌ طور اجتناب ناپذیری از سنت‌های گذشته فاصله می‌گیرد و وارد دنیایی جدید می‌شود.

شاید وسوسه برانگیزترین چشم‌انداز استادیوم فوتبال متاورس این باشد که در آینده هواداران بتوانند بازی‌ها را از خانه‌شان به‌ طور زنده در یک استادیوم مجازی تماشا کنند. البته این موضوع یک چشم انداز است و به عنوان یک قطعیت هنوز نیاز به بازنگری اساسی در نحوه توزیع حقوق تلویزیونی فوتبال دارد و در حال حاضر باشگاه‌ها به طور فزاینده‌ای در حال بررسی این پتانسیل هستند که مالکیت خود را داشته باشند.

پیشنهاد رسانه مالیات مدیا : برای مشاهده ویدیو آموزش طراحی ملک در متاورس، بر روی این لینک کلیک کنید.

متاورس چگونه آینده را از آن خود می‌کند؟

تمایل به خرید چیزی که فقط به صورت آنلاین در فضای مجازی وجود داشته باشد ممکن است برای برخی افراد بیگانه باشد. با این حال گروه‌های سنی جوان‌تر تاکنون تعامل بیشتری را در این زمینه از خود نشان داده‌اند. اگر چه این روزها خرید ملک در متاورس به موضوعی محبوب تبدیل شده است اما برای آن که این فناوری بتواند در بین مردم جوامع،
جا بیفتد هنوز موانع زیادی وجود دارد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اگر “Web2” شامل گوگل، رسانه‌های اجتماعی، آمازون و نتفلیکس باشد، “Web3” می‌تواند همه این عملکردها را ارائه دهد و علاوه بر آن کاربران قادر هستند در فضای واقعیت مجازی که در حال حاضر از طریق هدست قابل دسترسی است و از طریق کنترل‌های دستی هدایت می‌شود، به صورت مجازی به آن دسترسی پیدا کنند.

فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ، آینده خود را روی متاورس شرط بندی کرده‌اند و همکاری منچسترسیتی و سونی دو تا از بزرگ‌ترین برندهای ورزشی و سرگرمی که به بررسی چگونگی حضور فوتبال در واقعیت مجازی می‌پردازند، اکنون یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها در مسیر پیشرفت دنیای مجازی می‌باشد.

با این حال، مانند هر فناوری جدیدی که به وجود می‌آید، برخی دیدگاهی منفی داشته و برخی با دید مثبت به وقایع نگاه می‌کنند؛ باید در نظر بگیریم که فناوری متاورس نیز مانند سایر فناوری‌ها از جنبه‌های مثبت و منفی برخوردار است و می‌تواند تحولات مثبت بسیاری را در سراسر دنیا به وجود آورد که با گذشت زمان این امر امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، پیشرفت روز افزون تکنولوژی و به ویژه اینترنت، باعث شده تا بتوانیم به افق‌های دورتری در این زمینه دست پیدا کنیم و قد را فراتر نهاده و به دنیای مجازی متاورس دست پیدا کنیم. در دنیایی که به سرعت در حال پیشرفت است، باید برای درآمد زایی و زندگی بهتر، با فناوری‌های جدید آشنا شده و نحوه کار با آن‌ها را یاد بگیریم. و فناوری متاورس نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. اگر علاقه‌مند به کسب دانش در زمینه متاورس، ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین و سرمایه گذاری در رمز ارزها هستید، این فرصت را دارید تا از طریق سایت مالیات مدیا به تمامی خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و سوالات خود را در مورد این فناوری‌ها برطرف نمایید.

سوالات متداول اولین استادیوم فوتبال متاورس جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است