خرید ملک و اجرای کنسرت در متاورس

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از خبر‌های داغ بازار ارز‌های دیجیتال امروز، مربوط به امکان خرید ملک و اجرای کنسرت در متاورسه. می‌دونیم که Metaverse بین واقعیت فیزیکی و مجازی قرار گرفته و در اون، جغرافیای دنیای واقعی روی یک نقشه پارتیشن‌بندی شده و در قالب ملک از طریق توکن‌های غیر مثلی NFT قابل خرید و فروشه.
هر بار که یه قطعه زمین توی متاورس فروخته می‌شه، حقوق اون زمین مجازی کاملاً‌ در اختیار مالک قرار می‌گیره و برای خرید اون‌ها باید ارز رایج پلتفرم متاورس مورد نظر مثل دسنترالند، سند باکس یا غیره پرداخت بشه.

نکات خرید ملک و اجرای کنسرت در متاورس

شاید Meta هنوز در مراحل ابتدایی باشه، اما پروژه‌هایی که اخیراً سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش ملک مجازی به سمت اون‌ها هجوم آوردن، طی چند هفته گذشته معاملات چند میلیون دلاری رو گزارش کردن. در ادامه این مطلب با مالیات مدیا همراه باشین تا اخبار هیجان انگیز مربوط به خرید ملک در متاورس رو با هم مرور کنیم.

آیا امکان اجرای کنسرت در متاورس وجود داره؟

حتماً شنیدید که خواننده معروف جاستین بیبر طی ماه گذشته یک کنسرت زنده اجرا کرده که مثل همیشه توی استادیوم یا یه میدون نبود، بلکه مثل اجراهایی که خواننده‌های معروف دیگه‌ای مثل آریانا گرانده، ویکند و تراویس اسکات طی ماه‌های اخیر داشتن، در Metaverse برگزار شد، دنیای آنلاینی که این روزها لذت چشیدن طعم فضای چهاربعدی رو در بستر اینترنت به ما هدیه داده.

 

طرفدارهای این خواننده هر کجای دنیا که بودن، تونستن توی این کنسرت حضور پیدا کنن و در کنار اون‌ها، سرمایه‌گذاران از نزدیک شاهد اجرای کنسرت در متاورس بودن. این سرمایه‌گذارها سعی دارن با تصاحب لوکیشن‌های برگزاری کنسرت، مراکز خرید و سایر املاک در Meta، خودشون رو برای انفجار خرید ملک دیجیتال در متاورس که فقط چند ماه ازشون فاصله داره، آماده کنن.
توجه مردم به دنیای متاورس از روزی شکل گرفت که مارک زاکربرگ اعلام کرد فیسبوک میتونه یک Meta باشه. به گفته Grayscale یکی از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال، بازار جهانی کالاها و خدمات در متاورس به زودی به ارزش ۱ تریلیون دلار دست پیدا می‌کنه.

چه آینده‌ای در انتظار خرید ملک در متاورسه؟

Metaverse شامل چند قلمرو دیجیتالیه که هر یک از اون‌ها مثل یک شهر مجازی سه بعدی هستن و آواتارها توی اون زندگی، کار و بازی می‌کنن. هر کسی که تجربه بازی‌های ویدیویی محبوبی مثل Fortnite، Animal Crossing و جهان Roblox رو داشته، طعم این قلمرو‌ها رو به خوبی چشیده.
اما سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در متاورس هنوز به شدت بر اساس حدس و گمانه و هیچ کس نمی‌تونه به طور قطع بگه که آینده خوبی در انتظارشه یا صرفاً یک حباب بزرگه ! فعالان حوزه فناوری معتقدن که متاورس نسل جدید تکنولوژی آینده است و این پتانسیل رو داره تا ظرف چند سال به یک اقتصاد کاملاً کارآمد تبدیل بشه.
پول رایج این دنیای دیجیتال، کریپتوکارنسی یا رمز ارزه و هر کسی که وارد دنیای مجازی می‌شه، می‌تونه هنر، موسیقی و حتی ملکی رو به‌ عنوان توکن‌های غیر مثلی یا NFT خریداری یا معامله کنه.
اندرو کیگل، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی وبسایت Tokens.com اعتقاد داره « به جای اینکه تلاش کنیم دنیایی مثل فیس بوک بسازیم،‌ چرا سعی نکنیم ملکی در Meta بخریم و صاحبخانه بشیم؟ »
از اون زمان به بعد این وبسایت یک ملک دیجیتال به عنوان یک برج در دسنترالند خریداری کرد. حضور برندهای لوکس دنیا توی متاورس، این امید رو به مدیران شرکت می‌ده که برج Tokens.com به زودی از اجاره‌ها و تبلیغات برای این برندها درآمد خوبی کسب می‌کنه.

شاید خرید ملک توی متاورس بهترین سرمایه‌گذاری امروز ما باشه!

ممکنه با خودتون بگین چرا یه شرکت باید بخواد ملک یا یه دفتر مجازی توی متاورس داشته باشه ! مایکل گورد، یکی از بنیان‌گذاران گروه متاورس پاسخ می‌ده :

هرچقدر افراد بیشتری وارد متاورس بشن، این دنیا یک قدم به جایگاه شبکه اجتماعی شماره یک دنیا نزدیک‌تر می‌شه. جایی که با دوستانمون ملاقات می‌کنیم و چیزهایی مثل حضور توی کنفرانس‌ها و کنسرت‌های مختلف رو تجربه می‌کنیم.

شاید اینترنت بی‌نهایت باشد، اما املاک و مستغلات مجازی حد و مرز دارن، مثلا توی دسنترالند ۹۰ هزار قطعه زمین وجود داره و مساحت هر کدوم از اون‌ها معادل ۱۵ در ۱۵ متره.

برای مشاهده ویدیو آموزش جامع سرمایه گذاری در دیفای، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

مایکل گورد مثال جالبی زد و گفت :

تصور کن وقتی نیویورک سراسر یه زمین کشاورزی خالی بود، به نیویورک اومده بودید و این امکان رو داشتید که یک بلوک در SoHo خریداری کنید، توی دنیای امروز کسی نمی‌تونه یه بلوک از املاک و مستغلات SoHo رو با پول بخره، چون اصلاً ملکی برای فروش وجود نداره !‌ همین اتفاق قراره برای متاورس هم رخ بده

پلتفرم‌های خرید ملک توی Metaverse چه ویژگی‌هایی دارن؟

خیلی از این قلمروهای دیجیتال ظاهر کارتونی دارن و برخی دیگه برنامه‌های دیجیتالی هستن که ما می‌شناسیم و دوستشون داریم. سوپر ورلد ( SuperWorld ) یکی از پلتفرم‌های مجازی املاک و مستغلات در متاورسه که سرتاسر جهان رو نقشه‌برداری کرده و ۶۴.۸ میلیارد قطعه زمین برای فروش در دسترس گذاشته.
هریش لوتلیکار، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی SuperWorld می‌گه :

شما می‌تونین هر جایی که دوست دارین رو خریداری کنین، چیزی که می‌خرین در واقع یک زمین مجازیه که روی اون مناطق رو در دنیای واقعی می‌پوشونه.

جاستین بانون، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Boson Protocol که فروش محصولات فیزیکی در Meta رو به عنوان توکن‌های غیر مثلی ممکن کرده، گفت :

دنیای واقعی و دنیای آنلاین در یک دنیای مرکب ادغام می‌شن، جایی که تغییرپذیر و غیر مثلی توی چند نقطه با هم تلاقی دارن.

کمپانی Boson Protocol توی ماه ژوئن یه بلوک کامل شهر وگاس رو در دسنترالند خریداری کرده و اعتقاد داره که خرید ملک در متاورس روزی به یکی از قطب‌های تجاری تبدیل می‌شه که در اون محصولات دنیای واقعی رو می‌شه با NFT مبادله کرد.

خرید ملک توی متاورس چقدر می‌تونه سودمند باشه؟

آقای بانون گفت :

همه می‌دونن که این تازه شروع کاره و خرید ملک توی متاورس قراره عتیقه‌های مدرن و امروزی ما باشن؛ پس خرید توی این مرحله سود خیلی زیادی برامون به همراه داره.

تعداد قلمروهای دیجیتالی که سرمایه‌گذاران می‌تونن املاک و مستغلات رو در اون معامله کنن، انگشت شماره و پول رایج همه اون‌ها هم ارز دیجیتاله. مثلاً ارز Metaverse دسنترالند، توکن متاورس مانا ( MANA ) نام داره. دسنترالند بازاری هم داره که افراد می‌تونن در اون NFT های مختلف از جمله قطعات زمینی که برای فروش گذاشته شده،‌ مرور کنن. از NFT ها در بازی های آنلاین نیز استفاده میشود که میتوانید همراه مالیات مدیا با برترین بازی های NFT بیشتر آشنا شوید.
کمپانی Wave یکی از شرکت‌‌های سرگرمیه که مسئولیت برگزاری کنسرت‌های جذاب مخصوصاً برای خواننده‌های مطرح رو به‌ عهده می‌گیره. این شرکت کالاهای مجازی رو معامله می‌کنه و کنسرت‌ها رو برگزار می‌کنه و از این طریق سود به دست میاره. این شرکت هنوز از محل املاک و مستغلات درآمدزایی نداشته اما آدام آریگو، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی کمپانی گفته که در حال حاضر روی گزینه‌های احتمالی مختلف تحقیق می‌کنه، به عقیده‌ اون « پلتفرم‌هایی مثل دسنترالند و سندباکس اولین‌ گزینه‌هایی هستن که به خرید ملک در متاورس و این ویترین‌های فروشگاهی اعتبار بخشیدن و طی چند سال آینده کاری که ما در حال حاضر انجام می‌دیم، به یک جریان عامه پسند تبدیل می‌شه. »

سوالات متداول خرید ملک و اجرای کنسرت در متاورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است