صرافی شیبا سواپ چیست؟

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 8 دقیقه

شیبا سواپ یکی از صرافی های غیرمتمرکز در دنیای ارز های دیجیتال میباشد که به تازگی راه اندازی شده و به پلتفرم شیبا اینو وابسته است. همانطور که میدانید، با گذشت زمان تعداد صرافی هایی که در زمینه معاملات رمز ارز ها فعالیت می کنند در حال افزایش است اما نکته مهم، انتخاب یک صرافی معتبر و قابل اطمینان است تا بتوانید با خیالی آسوده سرمایه گذاری کنید.
به همین منظور در این مقاله تصمیم داریم شما را با صرافی نوظهور شیبا سواپ آشنا کنیم و با بررسی ویژگی های آن، اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید. پس تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

صرافی شیبا سواپ وارد دنیای رمز ارز ها شد !

پروژه شیبا اینو در مرداد سال ۱۳۹۹ توسط ری‌ اوشی معرفی شد که ایده اصلی آن ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی غیرمتمرکز در زمینه ارز های دیجیتالی میباشد. ویژگی های عجیب و منحصر به فرد این پروژه نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرده است. از جمله این ویژگی ها می توان به توزیع عادلانه تمام توکن‌ های این شبکه یعنی SHIB، در جامعه اشاره نمود. حدود نصف موجودی کل این ارز دیجیتال به کیف پول ویتالیک بوترین منتقل شده و پس از گذشت مدتی سوزانده شد.

 

صرافی شیبا سواپ نیز همانطور که اشاره کردیم یک صرافی غیرمتمرکز وابسته به پلتفرم شیبا اینو میباشد که به تازگی راه اندازی شده است. شاید برایتان جالب باشد که این دکس، توسط جامعه طرفداران شبکه شیبا اینو راه‌ اندازی شده است ! خبر راه اندازی این صرافی در سال ۱۴۰۰ به طور رسمی از طریق حساب توییتر رسمی این شبکه انتشار پیدا کرد و پس از آن، فعالیت سواپ آغاز شد.
شیبا اینو یک میم کوین می باشد که هدف اصلی آن طرفداری مردم و ایجاد جامعه‌ ای از طرفداراست. در ادامه شما را با میم کوین ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

میم کوین چیست ؟

میم کوین یک نوع از توکن‌ ها هستند که بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی دارند و زمانی که در فضای دیجیتال و شبکه‌ های اجتماعی وایرال شوند، می توانید از آن ها کسب درآمد هم داشته باشید. در نظر داشته باشید که این توکن ها هیچ پشتوانه فنی قابل عرضه‌ ای ندارند و سیستم قیمت گذاری آن ها با ارز هایی مانند بیت کوین متفاوت است.

میم کوین چیست ؟

صعود و نزول قیمت میم کوین ها به طرز چشمگیری به توجه و عدم توجه بازار به آن ها بستگی دارد. در واقع استفاده از این رمز ارز ها به نشانه مخالفت جمعی و مبارزه مردم با شرایط اقتصادی و ساختار های کنونی قدرت و ثروت در دنیا تلقی می شود و به همین دلیل میم کوین ها طرفداران بسیاری در میان مردم دارند.

شیبا اینو ( Shiba Inu ) چیست ؟

ری‌ اوشی، اولین ایده پرداز ارز شیبا اینو بود که مدت زمان بسیاری را به عنوان تریدر در بازار ارز های دیجیتال فعالیت کرده و از طرفداران ایده غیرمتمرکز بودن یک اکوسیستم اقتصادی بود. انتقاد اصلی این شخص به سیستم اقتصادی بسیاری از رمز ارز ها بود که درصد قابل توجهی از توکن‌ های آن ها در اختیار تیم توسعه یا فرد توسعه‌ دهنده پروژه قرار می گیرد.
به همین دلیل، هدف اصلی شیبا سواپ ایجاد سیستمی غیرمتمرکز در بازار ارز های دیجیتال می باشد. تمام توکن‌ های شیبا اینو در بازار و در میان تمام افراد توزیع شده تا به صورت عادلانه ای هر فرد از فرصت برابر برای شرکت در این اکوسیستم برخوردار باشد. به گفته ری اوشی حتی یک توکن هم برای توسعه دهنده این سیستم ذخیره نشده است.
در نتیجه، برای راه‌ اندازی Shiba Inu و همچنین برای لیست شدن این توکن در صرافی‌ های متمرکز، هیچ هزینه ای از سمت تیم توسعه‌ دهنده صرف نشده است. شیبا اینو و توکن SHIB ویژگی‌ های منحصر به فردی دارند که به قوانین ری‌ اوشی مشهورند و شامل موارد زیر هستند :

  • اصلی ترین ویژگی توکن SHIB این است که خالق و توسعه دهنده این رمز ارز برای راه‌ اندازی این پروژه هیچ هزینه ای پرداخت نکرده است.
  • تیم توسعه پروژه، هیچ توکنی را پیش از عرضه‌ عمومی آن در صرافی یونی سواپ در اختیار نداشتند تا عدالت برقرار شود و مانند همه‌ معامله‌ گران پس از عرضه توکن در بازار، آن را خریداری کرده اند.
  • نکته جالب دیگر این است که خالق این توکن حتی ۱ دلار هم برای لیست شدن در صرافی‌ ها، تبلیغات و معرفی شیبا اینو هزینه نکرده است.

راه‌ اندازی شیبا سواپ و افزایش هزینه تراکنش در شبکه اتریوم !

ظهور shibaswap به همراه ایجاد رابط کاربری جدید برای صاحبان توکن‌، شور و هیجان بسیاری ایجاد کرد و منجر به افزایش قابل توجه هزینه‌ تراکنش‌ ها در شبکه اتریوم شد.
هنگامی که صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ راه اندازی شد، میزان کارمزد های دریافتی در شبکه اتریوم بسیار پایین بود. پس از معرفی شیبا سواپ در بین تمامی پلتفرم‌ های مطرح دیفای، تحولات چشمگیری در شبکه اتریوم رخ داد. قرارداد هوشمند توکن SHIB در جایگاه سوم و دیگر قرارداد هوشمند این پلتفرم به نام Shiba Migrator در جایگاه چهارم شبکه اتریوم قرار گرفتند.

راه‌ اندازی شیبا سواپ و افزایش هزینه تراکنش در شبکه اتریوم !

در نتیجه، سه قرارداد هوشمند مرتبط با پلتفرم Shiba به لطف راه اندازی شیبا سواپ بیشترین کارمزد شبکه را به خود اختصاص دادند. به همین دلیل در همان روز اول، مجموع کارمزد این شبکه از مرز ۱.۷ میلیون دلار عبور کرد و ماینر های شبکه اتریوم درآمد خوبی از این موضوع بدست آوردند.

توکن‌ های صرافی شیبا سواپ کدامند ؟

همه افراد می توانند استخر نقدینگی خودشان را در صرافی‌ های غیرمتمرکز ایجاد کنند و به همین دلیل لیست توکن های صرافی های غیرمتمرکز از جمله شیبا سواپ، بسیار متنوع و طولانی میباشد. صرافی shiba swap هم از توکن‌ های مختلفی پشتیبانی می کند و شما می توانید به معامله انواع توکن ها در این صرافی بپردازید.
طبق گزارشات سایت کوین مارکت کپ، از جمله رمز ارز های قابل معامله در صرافی شیبا سواپ می‌توان به SHIB ،LEASH ،WETH ،USDC ،SUSHI ،UNI ،DAI ،WBTC و LINK اشاره نمود.

برای آشنایی با برترین بازی های NFT، بر روی این لینک کلیک فرمایید.

صرافی Sushi Swap بخشی از اکوسیستم شیبا اینو می باشد که ۳ توکن اصلی با اهداف مشخص دارد. ارز shib، رمز ارز اصلی در شبکه شیبا اینو و صرافی شیبا سواپ بوده و ارز های LEASH و BONE نیز توکن های حاکمیتی این اکوسیستم هستند و بیشتر برای مدیریت این پلتفرم غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
تعداد کل توکن‌ های SHIB برابر با ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ می باشد که حدود ۴۱ درصد آن سوزانده شده و از گردش خارج شده است.

شیبا سواپ چه خدماتی ارائه می دهد ؟

صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ خدمات گوناگونی را ارائه می دهد تا بتواند رضایت کاربران را جلب نماید. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

DIG

این محصول امکان ایجاد استخر های نقدینگی و ایجاد جفت ارز در صرافی شیبا سواپ را فراهم می کند. در واقع افراد می توانند با استفاده از این محصول به عنوان تامین‌ کننده نقدینگی یا Liquidity Provider در این پلتفرم فعالیت کرده و استخر های نقدینگی خود را با جفت ارز های مورد نظرشان ایجاد کنند.

Fetch

این محصول برای انتقال نقدینگی از صرافی یونی سواپ به صرافی شیبا سواپ مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک fetch بستری فراهم شده تا افرادی که از قبل در صرافی یونی سواپ تامین‌ کننده نقدینگی بودند، بتوانند LP توکن‌ های خود را به پلتفرم شیبا اینو بیاورند و در ازای آن پاداش و سود دریافت کنند. شیبا سواپ امید دارد که با این کار بتواند بخشی از نقدینگی صرافی یونی سواپ را به صرافی غیرمتمرکز خود انتقال دهد.

Bury

این محصول برای استیکینگ و سپرده گذاری در پلتفرم Shiba inu مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش، تریدر ها می توانند توکن‌ های SHIB ،LEASH و BONE خود را سپرده‌ گذاری کنند و متناسب با حجم معاملاتی که انجام داده اند، بخشی از کارمزد معاملات را به عنوان سود و پاداش دریافت کنند. در نظر داشته باشید که همه سود بدست آمده از استیکینگ در اکوسیستم شیبا اینو قابل برداشت نیست.
همچنین، مبلغی که تریدر ها می توانند از درآمد خود در طول یک هفته برداشت کنند معادل ۳۳ درصد بوده و ۶۷ درصد باقی مانده به مدت ۶ ماه در سیستم قفل شده و امکان برداشت آن وجود ندارد. پس از گذشت ۶ ماه شما می‌ توانید سود خود را برداشت نمایید. سود سالانه توکن های این صرافی به شرح زیر میباشد :

  • سود سالانه Shiba ( شیبا ) : ۳۲.۲ درصد
  • سود سالانه توکن LEASH ( لیش ) : ۳۹.۳۴ درصد
  • سود سالانه توکن BONE ( بن ) : ۷۰.۳۳ درصد

Swap

این محصول به صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ مربوط می شود که در واقع بخش اصلی صرافی است و محلی برای تبدیل توکن‌ ها و خرید و فروش رمز ارز ها میباشد.

Bonefolio

این محصول ابزاری برای مدیریت سرمایه و بررسی وضعیت استخر ها و سود تامین‌ نقدنیگی و همچنین مشاهده وضعیت کلی اکوسیستم شیبا اینو و صرافی شیبا سواپ میباشد.
از جمله خدمات این بخش می توان به بررسی کل نقدینگی ذخیره شده در این شبکه، حجم معاملات روزانه، میزان سود استخر های مختلف، لیست توکن‌ های موجود در این صرافی و ارائه پرتفوی سرمایه‌ گذاری اشاره نمود.

Woof

بستری برای اطلاع از سود تامین کنندگان نقدینگی میباشد. همانطور که میدانید کل سود قابل برداشت نیست و افراد می توانند در این بخش میزان سود حاصل از استیکینگ توکن‌ ها و پاداش تامین نقدینگی را مشاهده و دریافت نمایند.

Shibaswap از چه شبکه‌ هایی پشتیبانی می‌ کند ؟

قرارداد هوشمند شیبا اینو مانند بسیاری از قرارداد های هوشمند بر روی شبکه بلاک چین اتریوم راه‌ اندازی و اجرا شده است. توکن‌ های موجود در این صرافی از جمله SHIB و BONE و LEASH نیز از نوع توکن‌ های ERC-۲۰ هستند که مبتنی بر شبکه اتریوم میباشند. در نتیجه می توان گفت که صرافی شیبا سواپ فقط از توکن‌ های روی شبکه اتریوم پشتیبانی می‌ کند.

Shibaswap از چه شبکه‌ هایی پشتیبانی می‌ کند ؟

اگر در مورد کاربرد های قرارداد هوشمند نیاز به اطلاعات جامعی دارید، به مقالات وب سایت مالیات مدیا مراجعه نمایید.

صرافی Shiba Swap در مقایسه با سایر رقیبان

همانطور که میدانید این روز ها صرافی های غیرمتمرکز بسیاری در دنیای رمز ارز ها مشغول به فعالیت هستند که از معروف ترین و مهم ترین آن ها می توان به صرافی یونی سواپ با حجم معاملات روزانه معادل ۶۸۰ میلیون دلار و ۵.۳۵ میلیارد دلار نقدینگی اشاره کرد. در حال حاضر، یونی سواپ برترین و بزرگترین صرافی غیرمتمرکز میباشد.
شیبا سواپ نیز یکی از صرافی های غیر متمرکز است که به تازگی راه اندازی شده و حجم معاملات روزانه آن معادل ۱۷ میلیون دلار بوده و میزان دارایی های قفل شده در این صرافی معادل ۴۳۷ میلیون دلار میباشد. صرافی shibaswap از نظر حجم معاملات روزانه، جایگاه ۲۰ را در میان صرافی‌ های غیرمتمرکز به خود اختصاص داده است و یکی از مزایای آن در مقایسه با سایر رقبا، توزیع توکن به صورت غیرمتمرکز و عادلانه در میان افراد میباشد.

سوالات متداول

۱- صرافی شیبا سواپ کی راه اندازی شده است ؟

این صرافی غیر متمرکز نوظهور در سال ۱۴۰۰ به طور رسمی راه اندازی شده است.

۲- SHIBASWAP از چه توکن هایی پشتیبانی می کند ؟

از جمله رمز ارز های قابل معامله در صرافی شیبا سواپ می‌ توان به SHIB ،LEASH BONE ،WETH ،USDC ،SUSHI ،UNI ،DAI ،WBTC و LINK اشاره نمود.

برای صرافی شیبا سواپ از چه کیف پول هایی میتوانیم استفاده کنیم ؟

برای شروع کار با صرافی SHIBASWAP به کیف پول های تحت وب مانند متامسک نیاز داریم.

مزیت اصلی صرافی ShibaSwap چیست ؟

غیرمتمرکز بودن و توزیع عادلانه توکن ها مهم ترین ویژگی این صرافی میباشد.

نتیجه گیری

Shibaswap یکی از جدیدترین محصولات پلتفرم شیبا اینو می باشد که توکن اصلی آن SHIB نام دارد. این صرافی غیرمتمرکز جایگاه ۲۰ را در رتبه بندی صرافی‌ های غیرمتمرکز به خود اختصاص داده و هدف اصلی آن حمایت از اکوسیستم اقتصادی غیرمتمرکز در زمینه ارز های دیجیتالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است