سرمایه‌گذاری در متاورس بدون هیچ دانشی

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرمایه‌گذاری در متاورس می‌تونه برای همه افراد حتی سرما‌یه‌گذاران کوچیک و کسانی که دانش زیادی در این زمینه ندارن هم مفید باشه. این دنیای مجازی، جهانی فراتر از دنیای فیزیکی ما هست و دیگه خبری از موانع و محدودیت‌هایی که در دنیای واقعی باهاش سروکار داریم نیست! در واقع ما با یک جهان دیجیتالی مواجه هستیم که فرصت‌های زیادی رو در اختیار ما قرار می‌ده.

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای این فناوری، به بازار تجارت و کسب و کارها مربوط می‌شه. ساده‌تر بخوایم بگیم، فرصت‌های بسیار خوبی و ارزشمندی برای خیلی از مشاغل ایجاد شده که می‌تونن به راحتی مهارت‌ها و کسب و کارشون رو ارتقا بدن و از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار بشن.

حالا شاید بعضی‌ها فکر کنن که این بستر فقط مخصوص شرکت‌ها و برندهای بزرگ و شناخته شده‌ست، اما اینطور این‌طور نیست! دنیای metaverse می‌تونه برای همه افراد با هر تخصص و مهارتی که دارن مفید باشه. اگه این سوال براتون ایجاد شده که چطوری می‌تونیم بدون هیچ دانشی در متاورس سرمایه‌گذاری کنیم؟ یا چطوری فعالیت‌مون رو در این جهان مجازی سه‌بعدی شروع کنیم؟ تا انتهای این مقاله با مالیات مدیا همراه باشید.

اینفوگرافیک چگونه بدون هیچ دانشی در متاورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

متاورس چیه و چه تفاوتی با فضای مجازی دو‌بعدی داره؟

Metaverse  یک جهان دیجیتال مجازیه که قابلیت‌های بسیار بالایی داره و افراد می‌تونن فعالیت‌های مختلفی رو در این دنیای مجازی سه‌بعدی انجام بدن که از جمله اون‌ها می‌تونیم به بازی متاورس، خرید کردن از فروشگاه‌های مجازی، برگزاری کنسرت، نمایشگاه، جلسات کاری و غیره اشاره کنیم. در واقع افراد می‌تونن از طریق گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها یا حتی هدست‌های واقعیت مجازی، وارد این جهان دیجیتالی بشن و یک زندگی جدید رو تجربه کنن.

 

 

ملبین توماس، یکی از بنیانگذاران Sahicoin، برای درک بهتر این فناوری، یک مقایسه بین متاورس و فیس بوک انجام داده و می‌گه:

امروزه با پلتفرم‌هایی خیلی زیادی در Web2 مواجه هستیم و با تایپ کردن عباراتی مثل facebook.com، یک صفحه وب به صورت کامل برای ما باز می‌شه که  با استفاده از آدرس ایمیل می‌تونیم وارد این برنامه بشیم، عکس، ویدئو و مطالب مختلف پست کنیم یا محتوای صفحه بقیه رو ببینیم و بخونیم. اما در Web3 ، ما می‌تونیم با استفاده از آدرس کیف پول بلاک‌چین، وارد یک محیط مجازی بشیم و یک زندگی دیجیتالی رو تجربه کنیم

توماس در ادامه توضیحاتش می‌گه:

در دنیای متاورس این امکان رو دارید که با دوستاتون به کافه و رستوران برید و گپ بزنید، می‌تونید خرید کنید و یا در جشن‌های مختلف شرکت کنید و دیگه به جای تصاویر دو‌بعدی، با آواتارهای سه‌بعدی مواجه هستید دقیقا مثل فیلم Ready Player One

نکته جالب‌تر اینه که کاربران می‌تونن به کمک فناوری بلاک چین، مالکیت بخشی از این جهان دیجیتال رو به دست بیارن. حتی می‌تونید زمین بخرید، فروشگاهی رو تاسیس کنید و انواع کالاهای دیجیتال رو در اون‌جا بفروشید.

سرمایه‌گذاران تازه‌کار چطوری می‌تونن سرمایه‌گذاری در متاورس رو شروع کنن و کسب درآمد کنن؟

شیوام تاکرال، مدیر عامل BuyUcoin می‌گه که Metaverse فرصت‌ها و راه‌کارهای جدیدی رو به کسب‌وکارها ارائه می‌کنه که این موضوع می‌تونه منجر به رشد و توسعه اون‌ها بشه. به این نکته توجه داشته باشید که فضای مجازی سه‌بعدی، همه جنبه‌های زندگی ما رو تحت تاثیر قرار می‌ده و می‌تونه تحولات قابل توجهی رو در سبک زندگی ما ایجاد کنه که تجارت و اقتصاد یکی از اون‌هاست.

امکان انجام بازی‌های مختلف، تجارت الکترونیک، موزیک متاورس و برگزاری کنسرت، ارائه آموزش‌های گوناگون، برگزاری مراسم و غیره همگی از اتفاقاتی هستن که در Metaverse رخ می‌دن. به گفته کارشناسان، این تازه شروع ماجراست و در چند سال آینده شاهد پیشرفت‌های خیلی زیادی در دنیای مجازی خواهیم بود.

طبق گزارشی که توسط یکی از غول‌های بازار ارزهای دیجیتال به نام Grayscale ارائه شده، متاورس پتانسیل تبدیل شدن به یک بستر محبوب و شناخته شده با استقبال تریلیون دلاری از سراسر جهان رو داره که فرصت‌های بسیاری رو برای تبلیغات، رویدادهای دیجیتال، تجارت الکترونیک و سخت افزارها فراهم می‌کنه.

فرقی نمی‌کنه که کسب و کار شما بزرگ و شناخته شده باشه یا در مراحل اولیه قرار داشته باشه. در هرصورت، metaverse می‌تونه زمینه رشد و ارتقا رو برای مهارت‌ها و فعالیت‌های شما ایجاد کنه و اسم برند‌‌تون رو به گوش میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا برسونه. Metaverse نحوه عملکرد مشاغل رو متحول خواهد کرد و از اونجایی که ماهیت مجازی و دیجیتالی داره، بر خلاف دنیای فیزیکی، امکانات بی‌پایان و نامحدودی رو برای کسب و کارها و مصرف‌کنندگان  فراهم می‌کنه.

پیشنهاد رسانه مالیات مدیا : برای آشنایی با خرید ملک در متاورس بر روی این لینک کلیک کنید
پاندمی و بیماری همه‌گیر کرونا چه تاثیری بر رونق متاورس داره؟

همونطور که می‌دونید، این بیماری همه‌گیر به شدت زندگی ما رو تحت تاثیر قرار داده و با توجه به محدودیت‌ها، تمایل کاربران به استفاده از خدمات دیجیتالی پیشرفته به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده. طبق گفته  Menon:

به زودی حوزه‌های مختلفی از جمله هنر، آموزش آنلاین، دفاتر تجاری، موسیقی، بازی، تبلیغات و کسب‌وکارهای محتوایی و غیره از مزایای حضور در Metaverse  برخوردار خواهند شد

از شرکت‌های بزرگ و پیشتاز در Metaverse می‌تونیم به متاورس فیسبوک و شرکت‌های مایکروسافت، والمارت، هیوندای، سامسونگ و بسیاری از برندها و کمپانی‌های مطرح جهانی دیگه اشاره کنیم. در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد تغییرات قابل توجهی در نحوه بازاریابی دیجیتالی توسط برندهای مختلف بزرگ و کوچیک خواهیم بود.

به گفته Arjun Reddy ، مدیر ارشد فناوری  Guardian Link:

برندهای بزرگی مثل آدیداس،Under Armor  و غیره به طور فعالانه‌ای در حال کاوش برای بازاریابی محصولات خود در Metaverse هستن! مردم با استفاده از فناوری‌هایی مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌تونن اتفاقات متفاوت و هیجان‌انگیزی رو تجربه کنن

Menon طی صحبت‌هاش گفته که:

دنیای مجازی تجربیات مختلف و متفاوتی رو از پوشیدن و امتحان کردن لباس‌ از برندهای مختلف گرفته تا انجام معاملات پیچیده تجاری، در اختیار مشتریان قرار می‌ده

سرمایه‌گذاری در متاورس چجوریه؟

شیوام تاکرال، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال  BuyUcoin، گفته که دنیای مجازی  Metaverse، بُعد کاملاً جدیدی از فرصت‌ها رو به کسب‌وکارها ارائه می‌کند تا بتونن با مشتری‌هاشون در ارتباط باشن. افراد تازه‌کار هم می‌تونن سرمایه‌گذاری در متاورس رو با  پلتفرم‌هایی مثل Decentraland، Sandbox و Axie Infinity شروع کنن.

توماس از Sahicoin در ادامه تعدادی از بهترین توکن‌ها رو  با توجه به ارزش بازار معرفی می‌کنه که شامل Decentraland (MANA)، Enjin (ENJ) و (The Sandbox (SAND می‌شن و طبق پیش‌بینی‌ها، آینده خیلی خوبی دارن. در حالی که شاهد تحولات هیجان‌انگیزی در این فضا هستیم،  باید بگیم که این فناوری هنوز در مراحل اولیه قرار داره و قیمت توکن‌ها نوسانات زیادی داره.

Neeraj Khandelwal، یکی از بنیانگذاران Coin DCX می‌گه:

سرمایه‌گذاران باید موقع سرمایه‌گذاری در metaverse خیلی محتاط باشن و باید اطلاعات و دانش به‌روزی در این زمینه داشته باشن

فراموش نکنید که metaverse یک دنیای مجازیه و برای سرمایه‌گذاری در این جهان دیجیتالی، باید بررسی‌های دقیقی انجام بدین. Menon پیشنهاد می‌کنه که در حال حاضر بهتره پول و دارایی‌های اضافه‌تون رو در این دنیای مجازی صرف کنید. در غیر این صورت، ریسک خیلی بالایی انجام دادین!

نتیجه‌‌گیری

متاورس یک دنیای سه‌بعدی دیجیتاله که فراتر از یک بازی یا سرگرمی خواهد بود. در واقع ما با اقتصاد دیجیتال مواجه هستیم و بستری در اختیار داریم که می‌تونیم اونجا خلق کنیم، خرید و فروش داشته باشیم و حتی با دیگران تعامل داشته باشیم.  دنیای metaverse، فرصت‌های بسیار زیادی رو برای کسب و کارهای کوچیک و بزرگ ایجاد می‌کنه که می‌تونه آینده اون‌ها رو زیر و رو کنه. اما نکته مهم اینجاست که برای هر اقدام کوچیکی در این زمینه، باید دانش و اطلاعات کافی داشته باشید. برای این کار، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقالات مفید و به‌روز مجله مالیات مدیا رو دنبال کنید.

سوالات متداول چگونه بدون هیچ دانشی در متاورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است