شرکت NFT Dropp GG در حال راه اندازی «ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» است

محتوا در یک نگاه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رویدادهای واقعیت ترکیبی یکی از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژیه که این روزها خیلی سر و صدا کرده. به طور کلی، اخباری که درباره فضای دیجیتال متاورس منتشر می‌شن، خیلی داغ هستن و آگاهی از اون‌ها می‌تونه تاثیر چشم‌گیری در آینده زندگی ما داشته باشه، چرا‌که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در آینده نه‌چندان دور، زندگی ما انسان‌ها به طور عجیبی با دنیای مجازی سه بعدی پیوند می‌خوره.

NFT‌ها یکی از نقش‌های اصلی در جهان metaverse رو ایفا می‌کنن و به زودی جایگزین تراکنش‌های امروزی خواهند شد. در‌واقع، پذیرش NFT اجتناب ناپذیره و همه انسان‌ها باید دیر یا زود با این موضوع آشنا بشن. در حال حاضر، شرکت NFT Dropp GG در حال راه اندازی «ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» هست که به یکی از اخبار دسته اول و مهم در این زمینه تبدیل شده. اگه می‌خواین اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست بیارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا آخر این مقاله با مالیات مدیا همراه باشید.

اینفوگرافیک شرکت NFT Dropp GG در حال راه اندازی «ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» است

«ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» ؛ ابتکارات بزرگ شرکت NFT Dropp GG !

پلتفرم Dropp GG که بر اساس واقعیت افزوده یا همون AR و هم‌چنین، توکن غیر قابل تعویض یا همون NFT  مبتنی بر Solana  ایجاد شده، در حال توسعه NFT هایی مبتنی بر جغرافیا و  “رویدادهای واقعیت ترکیبی” در جهان متاورس هست که این اتفاق می‌تونه نتایج بسیار خوبی در پی داشته باشه.

خوبه که بدونید این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و به تدریج، اقدامات بسیار ارزشمند و مبتکرانه‌ای رو در این سال انجام  داد که از جمله اون‌ها می‌تونیم به برنامه‌های NFT های مشارکتی، رویدادهای ژئومینتینگ، زمین‌های مجازی با پشتیبانی  AR و یک پلتفرم که ارتباط بین دنیای متاورس و دنیای فیزیکی رو برقرار می‌کنه، اشاره کنیم.

این شرکت بزرگ و موفق، اخیرا یک سرمایه‌گذاری ۸ میلیون دلاری انجام داده که توسط شرکت‌های برتر و بزرگ در زمینه ارزهای دیجیتال و NFT مانند Animoca Brands، Alameda Research DeFiance Capital و Three Arrows Capital حمایت و پشتیبانی می‌شه. این بودجه در جهت انباشت و جمع‌آوری انباشت IP، مشارکت و توسعه فناوری متاورس و واقعیت افزوده AR، صرف خواهد شد.

یکی از ابتکارات مهم شرکت Dropp، راه‌اندازی NFT های مبتنی بر جغرافیا یا همون geo-mining  محسوب می‌شه که برای آزمایش بتا آماده شده. اصطلاح ژئومینتینگ، به مجموعه‌‌ای از NFT های خاص اطلاق می‌شه که فقط توسط کاربرانی که در مکان فیزیکی از پیش تعیین‌شده قرار دارن، می‌تونن ایجاد بشن.

اصلا NFT چیه؟

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) یک نوع خاص از توکن‌های رمزنگاری محسوب می‌شه که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، نوعی از دارایی دیجیتال رو ایجاد می‌کنه که قابل تکثیر نیست!

استفاده از NFT ها در زمینه‌های مختلفی کاربرد داره اما بیشترین کاربرد اون‌ها  به حوزه‌ گیمینگ و کلکسیون دیجیتال مربوط می‌شه که  اغلب با استاندارد ERC-721 و روی بستر اتریوم ساخته می‌شن.  جالبه بدونید که در ۲۰۲۱، استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض روی بلاک‌چین‌های دیگه مثل پروتکل BEP-721 بایننس اسمارت چین هم شروع شد و داره توسعه پیدا می‌کنه.

در واقع، NFT به یک دارایی دیجیتالی گفته می‌شه که ما می‌تونیم مثل آثار هنری اون‌ها رو جمع‌آوری کنیم. این دارایی دیجیتال، ارزش خودش رو به صورت یک نوع رمز ارز حفظ می‌کنه. خیلی ساده‌تر بخوایم بگیم، همونطور که یک تابلو هنری یا فرش دست‌بافت قدیمی، در طول زمان ارزشش رو حفظ می‌کنه و نوعی سرمایه‌گذاری محسوب‌ می‌شه، خرید NFT هم دقیقا به همین شکل خواهد بود که این روزها، NFT های ژئومینتینگ هم دارن وارد این بازار می‌شن.

 

پیشنهاد مالیات مدیا: برای مشاهده ویدیو “چرا متاورس نسل جدید تکنولوژی است ؟” اینجا کلیک کنید

استفاده از NFT چه کاربرد هایی داره؟

شاید این سوال براتون پیش بیاد که اصلا توکن‌های غیرقابل تعویض چه کاربردی دارن؟ NFT ها طرفداران بسیار زیادی دارن و هنرمندان، نام‌های تجاری و گیمرهای بسیاری از این توکن‌ها استفاده می‌کنن. به طور کلی، باید بگیم که انقلاب NFT یکی از مهم‌ترین و فراگیرترین اتفاق‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌ره. امروزه، خیلی از پلتفرم‌های قرارداد هوشمند، ساخت توکن‌های NFT رو به ساختارشون اضافه کردن. این توکن‌ها در گیمینگ، نمایشگاه متاورس و حتی موسیقی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیره. در ادامه همراه مالیات مدیا باشید تا با مهم‌ترین کاربردهای NFT  آشنا بشید.

  • نقش NFT در آثار هنری و کلکسیونی

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای NFT به حوزه آثار هنری و کلکسیونی مربوط می‌شه. یعنی هنرمندان می‌تونن آثارشون رو در زمینه‌های مختلف مثل طراحی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، انیمیشن و غیره، به NFT تبدیل کنن و اون‌ها رو بفروشن. استفاده از NFT برای آثار هنری مزایای خیلی زیادی داره که از جمله اون‌ها می‌تونیم به تعریف مالکیت اثر در فضای مجازی، امکان ایجاد چندین نسخه از یک اثر با اثر انگشت‌های متفاوت، کسب درآمد از فروش توکن‌های آثار هنری در سطح جهانی و امکان ثبت و ایجاد نوع جدیدی از آثار هنری به صورت دیجیتال اشاره کنیم. این موضوع حتی درباره موزیک متاورس هم صدق می‌کنه. یعنی نوازندگان و آهنگسازان می‌تونن آثارشون رو از این طریق بفروشن.

  • نقش NFTدر بازی‌های دیجیتالی

همون‌طور که قبلا اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربردهای NFT به بازی متاورس مربوط می‌شه!  از این توکن‌ها برای خریدهای درون‌برنامه‌ای و مالکیت دارایی‌های درون بازی مثل شمشیرها و پوسته‌ها و غیره استفاده می‌شه. به لطف حضور NFT، بازیکن‌ها می‌تونن با برنده‌ شدن در رقابت‌های مختلف، ویژگی‌های دارایی‌شون رو ارتقا بدن و حتی از طریق فروش اون‌ها، درآمدزایی کنن.

  • تشخیص هویت

توکن‌های غیر قابل معاوضه، یک راه‌کار عالی برای مقابله با جعل هویت محسوب می‌شن. به عنوان مثال، دیجیتالی شدن هویت و مدارک مختلف از جمله مدارک شناسایی، مدارک دانشگاهی، اسناد و مدارک پزشکی و حتی ظاهر افراد می‌تونه تاثیر بسزایی داشته باشه.

علاوه بر این، هنرمندان می‌تونن برای حفظ قانون کپی‌رایت، آثارشون رو به NFT تبدیل کنن و از خرید و فروش غیرقانونی آثار و هم‌چنین گسترش آثار جعلی، جلوگیری کنن

  • کسب درآمد از برند‌ شخصی و تجاری

علاوه بر مواردی که گفته شده، NFT ها تاثیر چشم‌گیری در منافع برند متاورس دارن و به یک منبع درآمد برای نام‌های تجاری و برندهای شخصی در این جهان دیجیتالی تبدیل شدن.

NFT های ژئومینتینگ چه مزایایی برای کاربران دارن؟

شرکت Dropp GG ، توکن‌های غیر قابل معاوضه رو به‌عنوان روشی جدید برای هنرمندان، افراد مشهور و هم‌چنین شرکت‌ها بزرگ معرفی می‌کنه تا بتونن کلکسیون‌های خاص و انحصاری رو به مخاطبان‌شون ارائه کنن. NFT‌های منحصربه‌فرد و خاص ژئومینتینگ برای بالابردن این کلکسیون‌ها در نظر گرفته شدن.

شرکت دراپ، تا به امروز شراکت‌های موفقیت‌آمیزی داشته و طبق صبحت‌هایی که انجام داده، قراره که در ماه‌های آینده با چند نفر از افراد مشهور، مدل‌ها و هنرمندان نیز همکاری داشته باشه.

علاوه بر این، این شرکت تصمیم داره تا یک پلتفرم متاورس با نام “Dropp Land” رو راه اندازی کنه که بر مبنای دنیای واقعیت مجازی طراحی شده و با دنیای واقعی هم در ارتباط هست. در این پروژه، کاربران می‌تونن NFT‌های زمین مجازی رو خریداری کنن و به ازای اون‌ها پاداش دریافت کنن یا حتی می‌تونن این زمین‌ها رو به افراد دیگه بفروشن یا اجاره بدن.

منتظر یک تحول عظیم با ظهور رویدادهای واقعیت ترکیبی باشید!

پشتیبانی از AR در دنیای متاورس در حال اجراست و این موضوع برای کاربران این امکان رو فراهم می‌کنه که «رویدادهای واقعیت ترکیبی» رو تجربه کنن که قابلیت نمایش دارایی‌های سرزمین مجازی و سایر NFT‌های خریداری‌شده در Dropp Land در دنیای فیزیکی رو فراهم می‌کنه.

بنیانگذار Dropp که با نام مستعار “Mr.Moonman” شناخته می‌شه، در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفته که:

“این شرکت قصد داره در آینده ۵۰۰,۰۰۰ کاربر رو به Dropp Land وارد کنه و تمرکز اصلی این تیم، بر ایجاد پلی بین Metaverse و دنیای فیزیکی خواهد بود. این امکان، با ایجاد دسترسی به NFT ها در هر دو فضای مجازی و فیزیکی فراهم می‌شه”

به گفته  “Mr.Moonman”،  بازار NFT بسیار متفاوت‌تر از هر صنعت دیگه‌ای عمل می‌کنه، زیرا توانایی کاربران مختلف در هر زمینه‌ای از جمله گیمرها، هنرمندان، کلکسیونرها و معامله گران، شرکت‌های تجاری و غیره رو داره.  بنیانگذار این شرکت، پیش‌بینی می‌کنه که فناوری NFT در آینده‌ای نه‌چندان دور، به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیره:

“مردم از NFT ها به عنوان آثار هنری دیجیتال، بلیط‌های دیجیتال، اسناد دیجیتال، هویت‌های دیجیتال و کیف‌پول‌های دیجیتالی استفاده خواهند کرد که در آینده نزدیک بسیار فراگیر خواهند شد.”

فراموش نکنید که ایده پول کاغذی به زودی کنار گذاشته می‌شه و NFT ها به زودی جایگزین تراکنش‌هایی امروزی خواهند شد. پس هرچه سریع‌تر اطلاعات‌تون رو در این زمینه بالا ببرید تا از پیشرفت تکنولوژی عقب نمونید. برای این کار می‌تونید مقالات مرتبط و مفید مجله مالیات مدیا رو مطالعه کنید.

سوالات متداول شرکت NFT Dropp GG در حال راه اندازی «ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» است

نتیجه‌گیری

NFT  ها نقش بسیار مهم و پر رنگی در فضای دیجیتالی متاورس ایفا می‌کنن و  به ‌همین‌ دلیل، باید منتظر ظهور پلتفرم‌های جدیدی در این زمینه باشیم. به تازگی، شرکت NFT Dropp GG خبر راه اندازی «ژئومینتینگ» و «رویدادهای واقعیت ترکیبی» رو اعلام کرده که می‌تونه پیامدهای بسیار خوبی داشته باشه.

NFT از بازی‌هایی مانند کریپتوکیتیز  داره به زمینه‌های مختلفی از جمله  نقاشی، دیفای، هویت دیجیتال و سایر موارد انتقال پیدا می‌کنه و از اهمیت بسیار بالایی برخورداره. برای افزایش اطلاعات‌تون در این زمینه، حتما مجله مالیات مدیا رو دنبال کنید  که مرجع معتبر برای اخبار متاورس و سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال و غیره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است